رحمان حریری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۱۸۰ معتاد متجاهر، جمع آوری و در ۱۷ مرکز کمپ ترک اعتیاد شهرهای مختلف ساماندهی شده و تحت مراقبت درمانی قرار دارند.
وی به ایجاد سرپناه شبانه جدید در محله شیخان سنندج برای نگهداری معتادان متجاهر با کمک شهرداری خبر داد و اضافه کرد: این مرکز از هفته پیش کار خود را آغاز کرده و ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر در شب را دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان یادآور شد: بزرگترین مشکل و ضعف در این زمینه، نبود گرمخانه برای نگهداری معتادان متجاهر در فصول سرد سال است که امیدواریم با کمک شهرداری و تامین اعتبار بتوان اقدام به ایجاد این مرکز در سنندج کرد.
حریری با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف و کشف مواد مخدر در کردستان مربوط به تریاک است، افزود: شیشه، هروئین، گُل و قرص ترامادول به ترتیب در جایگاه های بعدی بیشترین مصرف مواد مخدر در استان هستند.
وی بر فرهنگ سازی برای مقابله با گسترش اعتیاد در جامعه تاکید کرد و گفت: ارگان‌های مرتبط باید در این زمینه جدیت لازم را داشته باشند ضمن اینکه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی خطرات استفاده از مواد مخدر و روان گردان، از همان دوران کودکی و در مهد کودک و پیش دبستانی‌ها بسیار ضروری است.
کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ۲، ۸ درصد جمعیت استان به انواع مواد مخدر اعتیاد دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.