احمد فعله گری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با اجرای پروژه ها گاز رسانی به روستاهای استان ضریب پوشش روستای تا پایان امسال به ۹۳ درصد می رسد، اظهار داشت: امسال در راستای اجرای برنامه های نظام جمهوری اسلامی ایران و توسعه عمرانی مناطق مختلف استان و اجرای مصوبات شرکت ملی گاز و وزارت نفت عملیات گازرسانی به ۲۰۰ روستا و ۲۱۵ واحد صنعتی کردستان در قالب پروژه های مختلف انجام می شود.

وی ادامه داد: برای گازرسانی به این واحدهای صنعتی و روستاها با توجه به فصل کاری محدود برنامه ریزی خوبی انجام شده و در شهرستان سقز عملیات گازرسانی  ۵۵ روستا در قالب پنج پروژه آغاز شده است.

وی افزود: امسال ۱۰۰ روستای استان با اجرای این پروژه ها از نعمت گاز برخوردار می شوند که با گاز دار شدن این روستاها بخش زیادی از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

فعله گری اضافه کرد: تمام شهرستان های استان از اجرای پروژه های گازرسانی برخوردار شده و تلاش شده در شهرستان های که ضریب نفوذ گاز کمتر است پروژه های بیشتری اجرا کنیم.

وی یادآور شد: میانگین ضریب نفوذ گاز در استان ۸۹ درصد است اما در برخی از شهرستان ها میانگین ضریب نفوذ گاز کمتر است.

فعله گری به پروژه های گاز رسانی در سال آینده اشاره کرد و گفت:  کارهای مطالعاتی و میدانی ۱۶۵ روستای استان که قابلیت گاز رسانی دارند و جمعیت این روستاها بالای ۲۰ خانوار است در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان بانه گاز رسانی شده تنها چند روستای به صورت پراکنده باقی مانده که در سال آینده به این روستاها هم گاز رسانی می شود.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت د ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.