نشست هم‌اندیشی تشکل‌های زیست محیطی  استان کردستان با حضور مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست و مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار کردستان و اعضای سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان در سالن اجتماعات اداره‌کل حفاظت محیط زیست راس ساعت ۱۰ برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان نخستین سخنران این نشست بود که در سخنان خود به رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست کشور در راستای تقویت سازمان‌های مردم نهاد و برنامه‌های زیست محیطی استان هم چون آغاز پویش نه به پلاستیک اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان دیگر سخنران این نشست بود که علاوه بر اشاره به آمار تعداد تشکل‌های مردم نهاد در استان به رسالت و جایگاه سمن‌ها و اهمیت فعالیت آنها در جامعه پرداخت.

از دیگر برنامه‌های این نشست پخش کلیپی از فعالیت‌های انجام شده اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بود و سپس مهمان ویژه (مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست) این مراسم پشت تریبون رفت و از برنامه‌های آتی سازمان محیط زیست در حوزه مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی نکاتی را بیان کرد.

کردستان سیزدهمین استانی است که امسال میزبان مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست است.

یک ساعت و ۱۵ دقیقه از برگزاری این نشست سپری شده بود که ژیلا مهدی‌آقایی، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست در هنگام سخنرانی از حال رفت.

جو و فضای نشست به هم ریخت و اکثر بانوان حاضر در این نشست خود را به بالای سر خانم مهدی‌اقایی رساندند و معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان هم دقیقا ساعت ۱۱:۱۶ دقیقه با ۱۱۵ تماس گرفت.

اورژانس ساعت ۱۱:۳۳ دقیقه وارد اداره‌کل محیط زیست شد و در این فاصله و تا رسیدن نیروهای امدادی، کمک‌های اولیه در راستای بهبود حال خانم مهدی‌آقایی انجام شد.

کارشناس فوریت‌های پزشکی در ارتباط با وضعیت ژیلا مهدی آقایی به خبرنگار ایرنا گفت: حال عمومی وی خوب است فقط توصیه ما این است که به بیمارستان منتقل شود تا بررسی بیشتری انجام شود.

قادری علت بی‌هوش شدن ژیلا مهدی‌آقایی را افت فشار دانست و افزود: وقتی با افت فشار مواجه شدند در حین بی‌حال شدن سرشان به لبه میز خورده و دچار شکستگی شده است.

گوش شنوای بانوی مدیر برای دغدغه‌های زیست محیطی کردستان 

اعضای سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست استان خواستار  اتمام نشست و انتقال مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست  به بیمارستان شدند ولی خانم مهدی‌آقایی بعد از به هوش آمدن و معاینه نیروهای اورژانس با رفتن به بیمارستان موافقت نکرد و اینگونه ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه نشست با بیان دغدغه‌های اعضای سمن‌ها ادامه پیدا کرد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست از اینکه موجب نگرانی حاضرین در این نشست شد عذرخواهی کرد و گفت: حالم خوب است و منتظر شنیدن صحبت‌های شما هستم.

اهمیت قائل شدن برای کار و رسالتی که بر دوشمان گذاشته می‌شود امر شایسته و شایان تشکری است، این بانوی مدیر امروز نشان داد در هر شرایطی همواره پای کار است.

کردستان تاکنون هشت شهید در حوزه محیط زیست داشته است و امروز میزبان بانوی مدیری بود که با تمام وجود آمده بود تا دردل‌ها و دغدغه‌های فعالان زیست محیطی این استان را بشنود و اجازه نداد خستگی و فشار کاری مانع از این کار شود.

اعضای سمن‌های زیست محیطی کردستان هم از این اقدام مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست قدردانی و برای او آرزوی بهبودی کامل  کردند.

به اصرار ژیلا مهدی‌آقایی که حالش مساعد است و مشکلی وجود ندارد، تعدادی از اعضای حاضر به نمایندگی از بقیه سمن‌ها به بیان چالش‌های پیش‌روی حوزه محیط زیست استان پرداختند.

همکاری بیشتر آموزش و پرورش، بکارگیری فارغ‌التحصیلان محیط زیست در نهادهای آموزشی، ساماندهی سمن‌های محیط زیست، جلوگیری از تردد آفرودها و تخریب محیط زیست توسط این خودروها، اختصاص بالگرد آبپاش به استان، آلودگی منابع آبی برخی نقاط استان به فلزات سنگین، برداشتن نگاه امنیتی نسبت به فعالیت انجمن‌های زیست محیطی از جمله مهمترین مباحث مطرح شده توسط اعضای سازمان‌های مردم نهاد استان در این نشست بود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست گفت: در حوزه‌هایی که از نظر محیط زیست برای استان مهم است مباحث را با ارگان‌های متولی و مرتبط در میان بگذارید تا آنها از مطالبه شما که نماینده مردم هستید اطلاع پیدا کنند.

ژیلا مهدی‌آقایی افزود: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکنون چندین مرتبه مکاتباتی با وزیر آموزش و پرورش در خصوص بکارگیری فارغ‌التحصیلان محیط زیست داشته است.

وی اضافه کرد: بی‌شک تعداد فارغ‌التحصیلان محیط زیست فاقد کار در کشورما زیاد است که امکان جذب همه آنها در ارگان‌های دولتی وجود ندارد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر به ۲۵ سال پیش بازمی‌گشتم به هیچ وجه وارد کار دولتی نمی‌شدم.

مهدی‌آقایی یادآور شد: جوانان امروز از طریق استارتاپ‌ها می‌توانند کار و فعالیت بسیار خوبی برای خود ایجاد کنند و می‌طلبد از این بستر نهایت استفاده را ببرند.

ساعت ۱۳ این نشست به اتمام رسید و همچنان نگرانی در چهره‌ حاضرین از وضعیت جسمانی مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست موج می‌زود و خانم مهدی‌آقایی هم با لبخند شیرین خود پاسخگوی دلهره و نگرانی آنها بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.