مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  برای این مسابقه کتابخوانی پنج اثر دغدغه های فرهنگی، کار باید تشکیلاتی باشد، ژرفای نماز، مطلع عشق و بیانیه گام دوم انقلاب از آثار رهبر معظم انقلاب معرفی شده است.

محمد عبدالملکی اضافه کرد: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه کتابخوانی می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر کردستان مراجعه و علاوه بر امانت کتاب ها، سوالات و پاسخنامه را نیز دریافت کنند.

وی افزود: همچنین کتاب‌های مسابقه، سوالات و پاسخنامه ها هر کدام به تفکیک در پورتال اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان به آدرس اینترنتی www.kordestan.iranpl.ir و دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان  به آدرس اینترنتی www.nvf.kordestan.ir بارگزاری شده و علاقمندان می توانند با مراجعه به این سایت موارد مذکور را به صورت رایگان دانلود کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به اینکه شرکت کنندگان پس از تکمیل پاسخنامه‌ها باید آنها را به نزدیکترین کتابخانه محل زندگی خود تحویل دهند، گفت: آخرین فرصت شرکت در مسابقه و تحویل و ارسال پاسخنامه ها ۲۳ آبان سال جاری است.

عبدالملکی افزود: بر اساس برنامه قرار است در مراسم ویژه هفته کتاب در کردستان که با حضور مسئولان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود از برندگان تقدیر به عمل آید.

وی با بیان اینکه در پایان این مسابقه کتابخوانی از ۱۵ نفر از برندگان با اهدای لوح سپاس و هچنین هدایای نقدی تقدیر به عمل می آید، گفت: به نفرات اول هر کتاب پنج میلیون ریال، نفرات دوم سه میلیون ریال و نفرات سوم ۲ میلیون ریال اهدا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی  کردستان هدف از برگزاری این مسابقه کتابخوانی را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای شاخص سرانه مطالعه اعلام کرد و گفت: آشنایی با آثار رهبر معظم انقلاب رابطه با سبک زندگی ایرانی - اسلامی و پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی در برگزاری این مسابقه کتابخوانی مورد توجه است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات کتاب خوانی با بهره مندی از منابع و آثار مهم و اثرگذار  یکی از برنامه های مهم  نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور ترویج فرهنگ مطالعه است، اضافه کرد: همکاری و مشارکت نهادها و سازمان ها در برگزاری هر چه بهتر این برنامه های فرهنگی بسیار اثرگذار است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۸۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی است که از این تعداد ۵۰ باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.