فرهاد عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج مورد از این طرح ها شامل تولید پوشاک، سفال، فرش، جاجیم بافی و لبنیات بصورت کارفرمایی و مابقی در حوزه های مختلف از جمله زنبورداری و کشاورزی بصورت خوداشتغالی است.

وی با بیان اینکه با اجرای این تعداد طرح برای ۱۱۰ نفر در مناطق روستایی استان اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع به ۶۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که توسط بانک های عامل و براساس نوع شغل به متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان یادآور شد: امسال در مجموع تعهد بهزیستی استان در زمینه اشتغالزایی ایجاد ۲ هزار و ۱۰۰ شغل برای مددجویان زیر پوشش این نهاد است.

وی اضافه کرد:این میزان شغل سهمیه و تعهد داده شده به استان است اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود، همانند سال‌های گذشته بیشتر از تعهد داده شده شغل ایجاد شود.

عزیزی افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۵۴ مورد شغل برای مددجویان زیرپوشش این نهاد از طریق تسهیلات خود اشتغالی، پرداخت تسهیلات به کارفرمایان و ایجاد مراکز جدید ایجاد شد که این میزان ۱۰۱ درصد بیشتر از تعهد داده شده بود.

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.