مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در آیین آغازین این جشنواره گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و امسال ۲۱۱ نفر در این جشنواره حضور یافته‌اند.
سهیلا شیخی اظهار داشت: در دوره بیست و دوم جشنواره قصه گویی کردستان رامین شیخ الاسلامی، مرجان کامیاب، نادیا حمزه کرمی، مهشید افراسیابی، محمد محمد سلیمی و صدف بابایی راه یافتگان به مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه گویی را انتخاب و معرفی کردند.
وی با بیان اینکه کاروان بیست و دومین جشنواره قصه گویی بر مدار تجربه، خلاقیت و ابتکار با کوله باری از تجربه آغاز شده اضافه کرد: قصه بیان‌کننده شادی‌ها، غم ها، سختی ها، آسانی ها و خاطراتی توام با اندیشه، احساس و تجربیات زیسته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری فارس از داستان به مثابه رسانه نام برد و گفت: از این منظر رسانه می تواند بازگوکننده تجربیات اجتماعی و خانوادگی و مناسک و سنت ها باشد.
وی با بیان اینکه قصه ارتباطی بین نسلی را رقم می زند، تاکید کرد: قصه‌گویی جزیی از اصول تربیتی است بنابراین مبنای پرورش کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری است.
در این آیین، روایت قصه‌های بخش استانی بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کردستان با اجرای قصه «کچله نه‌نه» آغاز شد؛ پس از آن  قصه‌های میگو، آیا تو زیباترین آواز، یک اردک یک موش، پیرهن چهار قدگلی اجرا شد.
بخش استانی بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بعداز ظهر ۹ مهر با حضور ۱۲ قصه‌گوی دیگر ادامه می‌یابد.
جشنواره قصه‌گویی در کردستان تا 1۰ مهر ماه ۱۳۹۸ ادامه دارد.
۷۳۴۹/9102

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.