مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی روز سه شنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: مرحله استانی این جشنواره در مهر ماه امسال و مرحله کشوری این جشنواره هم در آبان ماه در تهران برگزار می شود و برگزیدگان استانی به این مرحله معرفی می شوند.

ابراهیم زره ساز افزود: فراخوان شرکت در این دوره از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار "آینده ساختنی است" اعلام شده است و  این دوره از جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای آذر ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌المللی است و شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند افزود: بر اساس این فراخوان، بخشی از شیوه‌های قصه‌گویی صحنه‌ای شامل کلاسیک (سنتی)، قصه‌هایی از روزگاران کهن، تاریخ، سنت‌ها، مذهب، آداب و قهرمانی‌ها از منابع شفاهی یا کتبی است که بدون ابزار اجرا می‌شود.
او ادامه داد: بخش دیگری از قصه‌گویی صحنه‌ای در این جشنواره به قصه‌گویی مدرن  و نوآورانه اختصاص یافته است و این بخش شامل قصه‌هایی است که به صورت گفت و گو، ترانه، آواز با موسیقی یا بدون آن، با تصویر و سایر ابزارهای خلاق از منابع شفاهی یا کتبی انتخاب و اجرا می‌شود.
زره ساز با بیان این که قصه‌گویی به صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و تصویربرداری از قصه‌گویی در نمای باز از جمله شرایط شرکت در بخش صحنه‌ای این دوره از جشنواره است افزود: علاقه‌مندان به شرکت برای ثبت‌نام، اطلاع از شرایط آثار ارسالی و بارگذاری فیلم قصه‌های خود می توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره بیست و دوم به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این همچون دوره قبل در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای تمامی گروههای سنی از سراسر کشور می‌توانند با موضوع "قصه زندگی من" در فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه، امیدها، شادی‌ها و آرزوهای زندگی خود را به شیوه‌ای مستندگونه روایت کنند.

۷۴۹۶/۱۹۲۲


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.