طاهره حمیدی روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی و  شعار «آینده ساختنی است» با رویکرد «تمرین زندگی» و  محور موضوعی «زندگی من»  برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مرحله نهایی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ۲ بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای آذر ماه امسال برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: بخش صحنه‌ای این جشنواره  شامل مسابقه ملی و بین‌المللی است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.

وی افزود:  در بخش مسابقه‌ بین‌الملل این جشنواره برگزیدگان ۲۱ دوره گذشته  در مراحل منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل و قصه‌گویان و مجریان دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور به همراه داوطلبان سایر کشورها می‌توانند شرکت کنند.

حمیدی اظهار داشت: مرحله کتابخانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی نیمه دوم مرداد ماه جاری در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان برگزار می‌شود و نفرات برگزیده این مرحله در مهرماه امسال  با یکدیگر در مرحله استانی برای راهیابی به مرحله منطقه‌ای و پس از آن مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش صحنه‌ای می‌توانند برای ثبت‌نام و بارگذاری فیلم قصه‌های خود به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبیبا بیان اینکه یکی از بخش‌های جشنواره  قصه‌های ۹۰ ثانیه  است اظهار داشت: در این بخش همچون دوره قبل تمامی گروه‌های سنی می‌توانند با موضوع‌ «قصه زندگی من» در فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه، امیدها، شادی‌ها و آرزوهای زندگی خود را به شیوه‌ای مستندگونه روایت کنند.

وی تصریح کرد: در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای نیز از علاقه‌مندان دعوت شده است تا با موضوع‌ و مدت اعلام‌ شده، فیلم قصه‌های خود را تا در پایگاه جشنواره بارگذاری کنند.

حمیدی افزود: در عین حال، روایت قصه از زبان یک راوی، ارسال فیلم در قالب mp۴ و حجم حداکثر ۴۰۰ مگابایت و تصویربرداری با استفاده از دوربین و موبایل به صورت افقی و دارای صدای مطلوب از شرایط بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه اعلام شده است.

 ۹۸۹۳* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.