مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز شنبه در جلسه کارگروه تئاتر استان با اعلام زمان برگزاری سی امین جشنواره تئاتر اظهارداشت: بیست و نهمین دوره این جشنواره سال گذشته در اوایل شهریور برگزار شد ولی براساس تصمیات اتخاذ شده سی‌امین دوره این جشنواره کار خود را از ۲۸ آبان سال جاری آغاز می‌کند.

جلال قلعه‌شاخانی اضافه کرد: این دوره از جشنواره تئاتر در بخش‌های مسابقه (صحنه)، عکس، نمایش‌های رادیویی و همایش آسیب شناسی تئاتر استان برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایش‌هایی که از تاریخ اول شهریور سال ۹۷ تا اول آبان ماه سال ۹۸ تولید و اجرای عمومی شده باشند می‌توانند متقاضی حضور در بخش مسابقه سی‌امین جشنواره تئاتر استان  باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: در بخش عکس نیز از هنرمندان عکاس دعوت به عمل می‌آید ضمن اعلام آمادگی عکاسی از نمایش‌های اجرا شده در این دوره از جشنواره هم شرکت کنند.

قلعه‌شاخانی با اشاره به اینکه آثار تولید شده از اول فروردین ۹۷ تا اول مهر سال ۹۸ که به ۲ زبان کردی و فارسی تولید شده باشد، می‌توانند متقاضی حضور در  بخش نمایش‌های رادیویی باشند، گفت: بخش همایش آسیب‌شناسی تئاتر کردستان نیز به ارائه یافته‌های پژوهشی، مقالات علمی و پایان نامه‌های موضوعی در حوزه تئاتر استان اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: کشف و شناسایی استعدادهای موثر در پیشرفت تئاتر حمایت از گروه‌های نمایشی برای تولید آثار ارزشمند و اجرای عمومی در سطح استان تعامل و همفکری هنرمندان جوان و پیشکسوت از اهداف برگزاری سی امین دوره جشنواره تئاتر استان کردستان است.

در فراخوان جشنواره اعلام شده است، حداکثر مهلت ارائه آثار برای حضور در همایش آسیب شناسی تئاتر کردستان ۳۱ مرداد و اعلام آمادگی عکاسان متقاضی برای حضور در جشنواره و حداکثر مهلت ارسال تقاضای حضور در جشنواره به همراه یک نسخه از نمایشنامه تا پایان وقت اداری روز دوشنبه یکم مهر امسال بود و حداکثر مهلت ارسال آثار (فایل صوتی) در بخش نمایش‌های رادیویی نیز ۲۰ مهر ماه جاری است.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان کردستان سوم شهریور سال ۹۷ در شهرستان قروه آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه داشت.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.