حجت الاسلام محمد کاروند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد زندانی جرایم غیر عمد در استان در راستای اجرای امینانه نیات واقف و از محل درآمد موقوفه دارلاحسان سنندج آزاد شدند.

وی با بیان اینکه یکی از نیات موقوفه دارالاحسان سنندج کمک به نیازمندان و رفع مشکلات آنان در زمینه‌های مختلف است، گفت: برای آزادی این تعداد زندانی ۳۰۰ میلیون ریال از محل درآمد این موقوفه اختصاص داده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: موقوفات متعلق به مردم هستند و افزایش بهره وری و منفعت موقوفات موجب خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از موقوفات کردستان وقف برمساجد است، یادآور شد: باید تلاش شود زمینه گسترش وقف در زمینه‌های مختلف و بهره‌گیری از درآمد موقوفات در زمینه‌های اجتماعی از جمله آزادی زندانیان فراهم شود.

حجت الاسلام کاروند ابراز امیدواری کرد با افزایش درآمد موقوفاتی که با نیات رفع مشکلات مردم و موضوعات فرهنگی و اجتماعی در استان وجود دارد تا پایان سال بتوانیم گام های موثرتری برای آزادی برخی دیگر از زندانیان جرایم غیرعمد برداریم.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۱۹۶۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.