رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۲ هزار و ۲۶۳ پرونده به ارزش بیش از  ۳۱ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال برای واحدهای متخلف تشکیل شده است.

فرزاد سردارزاده با اعلام اینکه بیشترین تخلف مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور است، افزود: تعداد بازرسی‌های انجام شده در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده، تعداد تخلف و ارزش ریالی پرونده‌ها هم در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته به ترتیب ۸، ۲۸ و ۵۴ درصد افزایش داشته است.

سردارزاده با بیان اینکه گشت‌های مشترک با حضور ادارات کل تعزیرات حکومتی، استاندارد، میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی،  اتحادیه‌ها و اتاق اصناف انجام می‌شود، اضافه کرد: یک هزار و ۱۶۱ مورد گشت مشترک در این مدت انجام شده که منجر به تشکیل ۳۱۵ پرونده گردیده است.

تماس تلفنی مردم برای اعلام تخلفات صنفی از طریق شماره ۱۲۴ انجام می‌شود و این سامانه تلفنی بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردم فعال است و آنها می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب و گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

حدود ۶۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، بیش از ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای محسوب می‌شوند.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.