فرزاد سردارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح نظارت ویژه نوروز از اول بهمن سال گذشته در استان آغاز شد، اظهار داشت: این تعداد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی از زمان اجرای این طرح تا 15 فروردین امسال انجام شده است.
وی اضافه کرد: طی این بازرسی ها یک هزار و 181 مورد پرونده تخلف به ارزش 22 میلیارد و 74 میلیون و 291 هزار و 159 ریال نیز برای صنوف مختلف تشکیل شد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: این تعداد پرونده شامل هزار و 412 مورد تخلف بود که اکثر آنها مربوط به گران فروشی و کم فروشی است.
سردارزاده یادآور شد: 994 مورد گزارش مردمی اعم از تلفنی، حضوری و کتبی در طول اجرای این طرح به ثبت رسید که از این تعداد 684 مورد مربوط به کالا و 270 مورد هم مربوط به خدمات بوده است.
وی میزان مشارکت مردمی در گزارش تخلفات سطح بازار استان را مطلوب خواند و تاکید کرد: از مجموع گزارش های مردمی 301 مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 675 مورد گشت مشترک با دستگاه های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و اماکن پلیس در راستای اجرای این طرح داشتیم.
طرح نظارت بر بازار عید نوروز به منظور حفظ آرامش، ایجاد فضای مطمئن برای مصرف کنندگان و شناسایی مشکلات بازار و ایجاد راهکارهایی برای رفع آنها از اول بهمن پارسال آغاز شد و تا 15 فروردین امسال به طول انجامید.
سامانه تلفنی از طریق شماره 124 بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.
حدود 65 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای تشکیل داده است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.