رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۹ هزار و ۲۲۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان طی این مدت انجام شده است.

فرزاد سردارزاده با بیان اینکه در بازرسی‌های انجام شده ۷۱۴ پرونده تشکیل و ۲ هزار و ۴۴ مورد تخلف هم کشف شد،  افزود: تعداد بازرسی‌های انجام شده نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۲ درصد و از نظر تعداد پرونده‌های تشکیل شده هم ۲۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان میزان جریمه واحدهای متخلف در سال جاری را ۲۳ میلیارد و ۹۱ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته ۶۶ درصد افزایش پیدا کرده و بیشترین تخلف احراز شده هم مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است.

وی یادآور شد: در این مدت ۷۳۶ مورد گشت مشترک هم با دانشگاه علوم پزشکی، ادارات کل استاندارد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دخانیات، پایانه، تعزیرات حکومتی، فرمانداری سنندج، مرکز بهداشت و سازمان جهاد کشاورزی داشته ایم.

سردارزاده تاکید کرد: ۱۶۸ مورد تخلف در گشت‌های مشترک کشف شده که جریمه تعیین شده برای این واحدهای متخلف ۶ میلیارد و ۶۷۵ میلیون و ۶۰۷ هزار ریال بوده است.

حدود ۶۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، بیش از ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.