ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت:‌ فلسطین از جنگ جهانی اول درگیر استعمار بویژه انگلیس شد و از آن روز تاکنون مورد ظلم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در آن دوران یهودیان هشت درصد جمعیت فلسطین را تشکیل می‌دادند و ۹۲ درصد جمعیت آن مسلمانان بودند اما استعمارگران در همان زمان این جمعیت کم از یهودیان را به رسمیت شناختند و به آنها خودمختاری دادند.

ماموستا خدایی افزود: در سال ۱۳۰۱ شمسی قیومیت بریتانیا بر فلسطین تصویب شد و بعد برنامه انتقال زمین اجرایی شد که یهودیان سوءاستفاده زیادی از این برنامه کردند البته کشور فلسطین از نظر موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از دلایل طمع استکبار به این سرزمین هم همین موضوع بوده است.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و حضور مردم در این مناسبت و اجتماع بزرگ مسلمانان گفت: واقعه عاشورا و راهپیمایی اربعین سبب ایجاد برادری، اتحاد و یکدلی مسلمانان شده است.

وی تاکید کرد:‌ این وحدت میان مسلمین ترسی در دل دشمنان و کفار ایجاد کرده که آنها را از سلطه بر دنیای اسلام ناامید کرده است.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.