حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان اظهار داشت:مدافعال حق علیه باطل در  دوران دفاع مقدس همچون واقعه کربلا در مقابل سیل عظیم جمعیت با امکانات فراوان قرار داشتند.

وی ادامه داد: مهمترین سلاح در دوران دفاع مقدس اعتقاد و ایمان بود که باعث به زانو در آمدن دشمن شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس به اهداف معنوی بسیاری دست یافتیم افزود: مقابله در برابر ستمگران و زیاده خواهی آنها درسی بود که از دوران دفاع مقدس به دست آمد و امروز شاهد گسترش این تفکر در تمام دنیا هستیم.  

وی تصریح کرد:۳۱ شهریور همه ساله یاد آور سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع جانانه مدافعان وطن در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: مقاومت درس دیگری بود که از دوران دفاع مقدس بدست آمد و مسیری است که باید با قوت همچنان ادامه داشته باشد.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران وظیفه خود را در دوران دفاع مقدس به خوبی انجام داده‌اند افزود: یاد و نام شهدا، رشادت‌ها و سلحشوری‌های آنان در دوران دفاع مقدس باید زنده بماند.

حجت الاسلام و المسلین محامی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از همه طیف افراد کنار یکدیگر حضور داشتند بیان کرد: مدافعان وطن با توکل بر خدا، اتحاد و همدلی از سرزمین خود دفاع کردند.

امام جمعه زاهدان به ایام اربعین حسینی نیز اشاره کرد و افزود: زیارت اربعین یکی از نشانه های پنجگانه مومن است و اگر توفیق زیارت نداشته‌ایم تلاش شود به زوار امام حسین (ع) بویژه زائران پاکستانی که از این استان به سمت کربلا می روند خدمت کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به سیره زندگی امام سجاد (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: این امام همام بعد از واقعه کربلا تلاش بسیاری برای نشان دادن جبهه حق علیه باطل کردند.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) چند محور اصلی را دنبال می کرد خاطر نشان کرد: تبیین و توجیه واقعه عاشورا و حرکت امام حسین (ع)، زنده نگه داشتن نام و یاد امام(ع)، تلاش برای جذب و گسترش حق و حفظ هسته مرکزی، هشدار دادن به مردم در مقابل دنیا خواهی و بیدار شدن از خواب غفلت از طریق دعا، راز و نیاز و تلاش برای تربیت نیرو از طریق غلامان و بردگان از جمله محورهای فعالیت امام چهارم بود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی ادامه داد: صحیفه سجادیه اثر ارزشمند امام سجاد (ع) است که در آن علاوه بر دعا و راز و نیاز به تمام مباحث مختلف زندگی چون اخلاق، خدا شناسی و غیره پرداخته شده که نیاز به تامل و مطالعه دارد.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.