بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جلسە توسعە و محرومیت زدایی سروآباد خواستار اهمیت دادن به اشتغال آفرینی در این شهرستان شد و اظهار داشت: انجام کارهای جزیی و خدماتی مشکل چندانی از شهرستان حل نمی‌کند بر همین اساس لازم است چند پروژە اساسی برای ایجاد اشتغال در این منطقه انجام شود.

وی اضافە کرد: توسعە باغات و پرورش آبزیان دیوزناو از جملە طرح‌هایی است کە می‌تواند برای مردم ماندگار، امید آفرین بوده و شغل پایدار ایجاد کند.

مرادنیا با بیان اینکە شهرستانی نظیر سروآباد با توجە بە میزان محرومیت‌ها و کم برخورداری باید متفاوت از دیگر شهرستان ها دیدە شود، افزود: لازم است در راستای تحقق این امر گام های اساسی برداشتە شود و مدیران با جدیت بیشتر این مقولە را دنبال کنند.

وی به وجود صندوق های متعدد در سطح شهر و روستاهای سروآباد نیز اشاره کرد و گفت: اگر چند دستگاه و موسسه برای ایجاد صندوق های اعتباری اقدام کنند برای مردم ابهام به وجود می‌آورد و لازم است در این حوزه نیز تفکیک هایی در همه بخش ها صورت بگیرد.

دست رد بە سینە هیچ نهاد و موسسەای برای توسعە کردستان نمی‌زنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان هم در این نشست گفت: برای توسعه استان دست رد به سینه هیچ نهاد و موسسه‌ای نمی‌زنیم.

حسین فیروزی اظهار داشت: هر شخص، نهاد و موسسه‌ای که بخواهد برای توسعه و اعتلای کردستان قدمی بردارد قطعا با استقبال مدیران استان مواجه خواهد شد.

وی بە اقدامات در دست انجام بنیاد علوی در شهرستان سروآباد  اشارە کرد و افزود: این بنیاد الگوی موفقی در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در استان کرمان انجام دادە و همین برنامە را در شهرستان سروآباد می‌خواهد تکرار کند.

فیروزی با بیان اینکە برای رشد و تعالی استان باید خط کشی‌ها کنار گذاشتە شود و مدیران با جدیت در راستای توسعە سروآباد با بنیاد علوی همکاری کنند، اضافه کرد: همە اقدامات باید درقالب شورای برنامە‌ریزی شهرستان انجام شود و ما از هر اقدامی توسط بنیاد علوی، بنیاد برکت و قرارگاە عمران و سازندگی و دیگر نهادها حمایت می‌کنیم.

معاون اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: مدیران استان و بنیاد علوی وعده کرده اند که شهرستان سروآباد به یک الگوی موفق در توسعه تبدیل شود.

وی تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات و اجرای پروژه‌های اولویت دار اشتغالزا را خواستار شد و گفت: شهرستان سروآباد با مجموعه‌ای از اقدامات می‌تواند به یک قطب گردشگری برای استان و کشور تبدیل شود.

فیروزی به تشکیل ٨۵۰ گروه خودیار در سطح روستاهای استان نیز اشاره کرد و گفت: این گروه های خودیار که عموما از زنان خود سرپرست و سرپرست خانوار تشکیل شده صندوقی ایجاد کرده اند و با حمایت مالی بهزیستی بصورت زنجیره ای همدیگر را ضمانت و برای توسعه کسب و کار خرد وام دریافت می کنند که بسیار کار موفقی بوده و در آینده بنا داریم گروه های خودیار را به هزار و ۲۰۰ گروه برسانیم.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.