به گزارش خبرآنلاین  استان مرکزی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده در نشست بانوان منتخب استان ضمن تبریک هفته دولت یاد آور شد:هفته دولت فقط یک موضوع بین دولتی نیست  بلکه موضوعی بین دولت وملت است زیرا بر خاسته از رای مردم است ودولت تدبیر وامید نیز دولتی پاسخگو وشفاف ودر مقابل وعده هایی که داده امیدواریم بتواند عمل کند.

وی در رابطه با ورزش دختران تصریح کرد: یکی از زمینه هایی که زنان ایرانی در آن بسیار موفق بوده اند بحث ورزش دختران است که ما هر روز خبر های خوبی از آن می شنویم و ورزش همگانی ومدارس همواره  مورد توجه ما بوده و در دولت یازدهم سعی کرده ایم با هماهنگ سازی با آموزش وپرورش وبرگزاری دوره تخصصی برای معلمین  تربیت بدنی به دوره ابتدایی باز گردد.

ابتکار در رابطه با طرح گفتگوی ملی خانواده مطرح کرد : این طرح در رابطه با موضوع تحکیم خانواده است تا اعضای خانواده بتوانند مهارت‌های لازم در زمینه مهارت شنیداری، مهارت گفتاری، مهارت حل و فصل اختلاف را در داخل خانواده بکار گیرند و دارای تفاهم و ارتباط عاطفی و صمیمانه بیشتری باشند که این نیاز به تمرین و مهارت دارد ویکی از رویکرد های مهم معاونت زنان وخانواده در دولت تدبیر وامید است.

 وی افزود: فاز اول این طرح در استان مرکزی و ۳۱ استان کشور انجام شده ودر حال  اجرای فاز دوم این طرح هستیم و قرار است تسهیلگرانی برای این کار تربیت شوند و مهارت‌های گفتگو بطور خاص مورد توجه قرار گیرد تا دستاوردهای خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

ابتکار سند ارتقای وضعیت زنان وخانواده را یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که امروز در استان مرکزی در حوزه زنان رقم خورد توصیف کرد و افزود :  تصویب سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده  اتفاق خوبی در استان برای بهبود وضعیت زنان بود.

ابتکار به اجرای طرح تاب آوری در استان مرکزی اشاره کرد و  متذکر شد :طرح ارتقاء تاب آوری اجتماعی در استان بیش از ۲ سال در مناطق آسیب پذیر اجرا شده است و امیواریم این طرح که به کاهش آسیب ها می انجامد ادامه یابد.

وی با اشاره به  ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه تسهیلات اشتغال از محل صندوق توسعه ملی  در سال گذشته بیان کرد:  این بودجه برای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شد که   ۴۱ درصد اعتبارات را زنان روستایی دریافت کردند  وهمچنین در موضوع اشتغال و کار آفرینی، طرح کسب و کار من در استان اجرایی شده و انتظار می رود این طرح ها ادامه پیدا کند

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1244972
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.