سیروس امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در مناطق روستایی به صورت کاملا رایگان انجام شد.
وی افزود: اجرای این طرح به مدت یک ماه از دوم شهریور امسال در سطح ۷۳ روستای تابعه شهرستان آغاز و دوم مهر نیز به پایان رسید.
سرپرست شبکه دامپزشکی سروآباد یادآور شد: مجموعه دامپزشکی شهرستان با تلاش شبانه روزی پرسنل فعال با مراجعه به ۱۰۰ درصد واحدهای روستایی ۲۱ هزار قطعه طیور بومی را علیه بیماری نیوکاسل واکسینه کردند.
وی طیور روستایی مشمول اجرای این طرح را شامل ماکیان، بوقلمون، کبوتر، اردک و غاز بیان کرد و یادآور شد: اجرای موفق طرح واکسیناسیون طیور روستایی با تعامل و همکاری دهیاران و اهالی روستاها با مجموعه دامپزشکی انجام شد.
بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که نخستین بار در سال ۱۹۲۶ در نیوکاسل انگلستان تشخیص داده شد و یکی از مهم‌ترین بیماری‌های پرندگانی است که به صورت صنعتی و متراکم پرورش داده می‌شوند و گله‌های بسیاری از جوجه‌های گوشتی در صورت عدم واکسیناسیون با این بیماری درگیر می‌شوند؛ این بیماری در سال ۱۳۲۹ در ایران شناسایی شده‌ است.
شهرستان سروآباد با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
۷۳۵۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.