محمد رضا مترقب روز چهارشنبه در آیین تودیع و تکریم رئیس دادگستری کامیاران اظهار داشت: گاهی اوقات اشتباهاتی در قضاوت،  قاضی‌ها اگر پیش بیاید ناشی از فشار کاری آنها است و در این راستا دادگستری باید تمام تلاش خود را بکار گیرد تا خواسته‌های به حق نظام و مردم در زمینه‌های مختلف تامین شود.

وی خواستار همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها با دادگستری شد و اضافه کرد: برای اینکه حاصل عملکرد دستگاه قضا در این شهرستان موجب افزایش رضایت و آرامش مردم شود این همکاری لازم و ضروری است.

مترقب افزود: سیاست‌های جدید دستگاه قضایی شامل تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای انجام ماموریت‌های محوله در راستای تامین امنیت مردم، برخورد با هنجار شکنان برای ایجاد آرامش و امنیت در جامعه، کمک و حمایت برای رفع موانع سرمایه گذاری، کاهش سیاست بازداشت و حبس در مواردی که انجام این کار ضروری نیست، ترویج فرهنگ داوری، صلح و سازش،  شور و مشورت قبل از اقدام قضایی، تکریم ارباب رجوع و پیگیری حقوق عامه است که دادگستری استان به جد پیگیر این موارد است.

جامعه کنونی نیازمند بازگشت به قانون است

مسعود الماسی فرماندار کامیاران عنوان: مسعود الماسی فرماندار کامیاران

فرماندار کامیاران نیز در این آیین گفت: اجرای قانون مهمترین راه برقرار نظم در هر جامعه است و از آنجا که جامعه کنونی ما در بسیاری موارد دچار بی نظمی شده به شدت نیازمند بازگشت به قانون هستیم.

مسعود الماسی با اشاره به اینکه جمله مامور هستم و معذرو نشانه حاکمیت قانون در جامعه است، اظهار داشت: در جامعه کنونی این جمله کمتر اعمال می شود و بعضی با اعمال سلیقه رفتار می‌کنند که این رفتار موجب مشکلات بسیاری در جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: خلا قانونی در حوزه‌های راهنمایی و رانندگی، سدمعبر، نخاله‌های ساختمانی و منابع طبیعی در این شهرستان به خوبی احساس می‌شود و باید دستگاه قضایی توجه ویژه به این موارد داشته باشد.

الماسی با بیان اینکه عامل ۹۰ درصد آتش سوزی‌های منابع طبیعی انسانی است، افزود: بسیاری از این آتش سوزی‌ها عمدی بوده که برای جلوگیری از این اتفاق باید دستگاه قضا به صورت جدی‌تر به این موضوع ورود کند.

فرماندار کامیاران با بیان اینکه بزرگترین عامل تولید خطا در این شهرستان زمین‌های قولنامه‌ای است که باید با حمایت دستگاه‌های مربوطه آن را کنترل کرد،  در خصوص مشکل سدمعبر در این شهرستان اظهار داشت: اقدامات خوبی در این راستا برنامه ریزی شده که اجرای ۱۰۰ درصدی آنها نیازمند حمایت قانونی است.

الماسی با اشاره به اینکه در بخش انتقال صنوف مزاحم به خارج شهر با همکاری دادگستری شهرستان بسیار خوب عمل شده است، اضافه کرد: این اقدام با اجرای تدریجی قانون بسیار موفق عملی شده است.  

فرماندار کامیاران خواستار جابجایی زندان شد و گفت: از آنجا که زندان در داخل شهر واقع شده با توجه به تبعات این موضوع جابجای زندان نیازمند همکاری دستگاه قضا است.

تکریم و معارفه رئیس دادگستری سنندج

در این آیین حسین محسن لو به عنوان رئیس جدید دادگستری کامیاران معرفی و از خدمات سعادت رئیس پیشین نیز تقدیر شد.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.