به گزارش ایرنا، ایرج مقدم‌ مدیر پایگاه خبری و کانال تلگرامی هزار پیشه که شب گذشته به اتفاق شمار دیگری از فعالان رسانه ای در  برنامه زنده مانگه شو شرکت کرده بود به هنگام خروج از ساختمان صداوسیما مرکز ایلام توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و بعد از مدت زمان کوتاهی آزاد شد.

دادستان ایلام در این ارتباط اظهار داشت: مدیر پایگاه خبری «هزار پیشه» به احترام روز خبرنگار آزاد شده و این اقدام هدیه دستگاه قضایی به خبرنگاران در روز خبرنگار است.

خبرگزاری صداوسیما مرکز ایلام ؛  علت دستگیری وی را شکایت برخی از دستگاه های اجرایی و انتقاد به نحوه اطلاع رسانی در بیان کاستی ها عنوان کرده است. 

از طرف دیگر برخی پایگاه های خبری ایلام به نقل از "منبع آگاه در فرماندهی انتظامی استان ایلام"، علت بازداشت ایرج مقدم را اجرای دستور مقام قضایی و در ارتباط با پرونده غیر رسانه‌ای عنوان کرده اند .

هرچند ایرج مقدم بلافاصله با دستور دادستان ایلام آزاد شد اما دستگیری یک خبرنگار آن هم در روز خبرنگار واکنش های مختلفی از طرف اصحاب رسانه و گردانندگان سایت ها و شبکه های مجازی استان بدنبال داشت.

مقدم چند روز پیش در جمع اصحاب رسانه اذعان کرده بود که به علت پیگیری مطالبات مردمی بیش از 30 پرونده قضایی برای وی تشکیل شده است.

فعالیت کانال تلگرامی و پرمخاطب هزارپیشه از سال 92 آغاز و هم اکنون بالغ بر 34 هزار نفر عضو دارد.

فارغ از چند و چون و علل بازداشت مدیر کانال هزار پیشه با بیش از 30 هزار عضو ، به نظر می رسد که این اتفاق  ناخوشایند را باید در بستر لجام گسیختگی حاکم بر فضای رسانه ای - تلگرامی استان تحلیل کرد که متاثر از سلیقه مخاطبان ، ارزش تبلیغاتی و رقابت های حرفه ای نیروهای پرتوان و با استعداد را به ورطه منفی نویسی حاد کشانده است.

و براین اساس راهکار اولی برای تعدیل مدل رسانه ای رایج در ایلام در شرایطی که همه از نیروهای متعهد و شناخته شده استان هستند باید در حوزه آموزش و تشریح رعایت حقوق متقابل همه افراد جامعه جستجو کرد.

و اینکه در استانی چون ایلام که فقر و محرومیت مساله عام و خاص آن است نوع و معیار پوشش خبری رویدادها باید همخوانی تام و فرایندی با توسعه و رفع محرومیت داشته باشد.

اقدام سریع و قابل تحسین دادستان ایلام در رفع بازداشت ایرج مقدم مبین آن است که وی نیز تصدیق می کند که برخوردهای این چنینی چه با هدف تنبیهی و چه پیشگیری در حوزه عام چاپ و نشر نقض غرض است و تنها به تشدید موضوع در فضای فرهنگی و رسانه ای می انجامد.

6034 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.