مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان روز سه‌شنبه در جلسه‌ای که به مناسبت روز جهانی غار برگزار شد، اظهار داشت: نامگذاری دوم مهر به عنوان روز ملی غار پاک فرصت ارزشمندی برای اطلاع‌رسانی در خصوص ضرورت حفاظت از غارها در بین اقشار مختلف مردم است.

فریبا رضائی افزود: انتظار می‌رود غارنوردان، غارشناسان و تمام افراد علاقمند به غار برای آشنایی آحاد جامعه با ارزش‌های زیستی و متنوع و لزوم حفاظت از این اکوسیستم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه غارها محل زندگی جانوران مهمی هستند، یادآور شد: چندین گونه جانوری مهم نظیر ماهی کورغار، سمندر غارزی، خفاش‌ها و جمعیت متنوعی از حشرات و سخت‌پوستان در غارهای کشور زندگی می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: غارها از پتانسیل زیادی برای طبعیت‌گردی و جذب گردشگران برخوردار هستند و بی‌شک آشنایی مردم با کارکردهای آن نخستین گام برای حفاظت از این اثر اعم از طبیعی و مصنوعی آن است.

رضائی تاکید کرد: برنامه‌ها و نشست‌هایی در راستای گرامیداشت روز جهانی غار در شهرستان‌های مختلف این استان تدارک دیده شده که امروز برگزار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه غار کرفتو یکی از غارهای شاخص کشور است، افزود: بازدید و پاکسازی غار کرفتو در شهرستان دیواندره با حضور اقشار مختلف مردم از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی غار است.

۲۴ سپتامبر مصادف با دوم مهر به عنوان روز جهانی غار نامگذاری شده و شعار امسال غارپاک، آب پاک، اکوسیستم پایدار است.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.