مسئول بسیج جامعه زنان کردستان روز شنبه در نشست خبری با اشاره به پیش بینی اجرای ۲۰۰ برنامه متنوع ازسوی بسیج جامعه زنان استان در هفته دفاع مقدس اظهارداشت: برگزاری یادواره شهدای زن استان یکی از برنامههای شاخص این هفته است که در راستای آشنایی بیشترآحاد مختلف جامعه بویژه نسل آینده ساز کشور با بانوان شهیده استان برگزار می‌شود.

بتول سرکانی افزود: در طول دوران دفاع مقدس ملت ایران با تمام از آب و خاک و ناموس کشور دفاع کرده و اجازه ندادند حتی یک وجب ازخاک ایران به دست دشمنان بیفتد و دراین راه زنان دوشادوش مردان با حضور مستقیم و غیرمستقیم خود نقش مهمی ایفا کردند لذا باید آحاد جامعه بخصوص جوانان با این زنان و فداکاری آنان آشنا شوند.

وی یادآور شد: برپایی نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس و نقش زنان در ستاد پشتیبانی جبهه‌های جنگ، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در شهرستان‌ها، برگزاری محافل انس با قرآن و دیدار با خانواده‌های شهدای زن و نواختن زنگ ایثار و مقاومت از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان برگزاری نشست‌های روشنگری با موضوع هشت سال دفاع مقدس و بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری سلسله نشست‌های ازدواج آسان برای دختران، برگزاری مسابقات قرانی طرح سراج و برگزاری نشست‌های خودباوری، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در این هفته همچنین اجرای طرح ندای فطرت در مهدهای کودک بسیج جامعه زنان استان، دیدار با بانوانی که همسران جانباز بالای ۵۰ درصد دارند، برپایی نمایشگاه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی،برگزاری ایستگاه‌های سلامت، افتتاح کتابحانه ندای فطرت و برگزاری نشست‌های مقابله با مد و مدگرایی پیش بینی شده است.

سرکانی با بیان اینکه بجز این تعداد برنامه، اقدامات و فعالیت های متنوع دیگری نیز در این هفته در سطح استان برگزار می‌شود از اصحاب رسانه خواست، بسیج جامعه زنان را در زمینه انعکاس برنامه‌های حوزه زنان یاری دهند.

استان کردستان پنج هزار و ۴۰۰ شهید والامقام تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است که ۵۶۲ نفر از این تعداد را زنان شهیده تشکیل می‌دهند.

از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر امسال به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.