سردار محمدحسین رجبی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در کردستان اظهار داشت: رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه، بازسازی عملیات محمد رسول الله، ویزیت رایگان درمانگاه های سپاه در شهرستان‌ها، تجلیل از سربازان، افتتاح پروژه های محرمیت زدایی سپاه، برگزاری یادواره شهدا در روستای نشور، اعزام تیم پزشکی سیار به مناطق روستایی از جمله برنامه های این هفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات سپاه محدود به زمان خاصی نیست، افزود: تعداد قابل توجهی مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در حال ساخت است که برخی از این پروژه ها به مناسبت هفته دفاع مقدس مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه قرار است یک هزار و ۲۱۶ واحد مسکونی توسط سپاه برای مددجویان بهزیستی احداث شود، گفت: ساخت ۱۸۰ واحد آغاز شده و و مابقی نیز تا پایان سال با توجه به موقعیت آب و هوایی و اعتبارات، ساخته خواهد شد.

سردار رجبی یادآور شد: ۴۷۰ واحد مسکونی نیز برای مددجویان کمیته امداد احداث خواهد شد که تاکنون ۱۷۳ واحد تحویل داده شده و ۲۹۷ واحد مسکونی باقی مانده نیز تا پایان امسال تحویل داده می‌شود.

وی پیروزی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس را نتیجه پایداری و مقاومت مردم و نیروهای مسلح در برابر تجاوز رژیم بعث و حامیان آن عنوان و اضافه کرد: اکنون نیز انقلاب اسلامی با قدرت در برابر زورگویی دشمنان ایستاده و در حوزه امنیت در کشور و از جمله استان کردستان تهدیدی وجود ندارد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه با تمام وجود و با استفاده از ظرفیت های موجود برای تحقق و ثبات امنیت تلاش می کنیم، اظهار داشت: این استان از لحاظ امنیت از ضریب بالایی برخوردار است و سپاه در کنار در این مهم، در بحث رفع محرومیت زدایی و توسعه استان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

سردار رجبی به ارائه امکانات به ۲ روستای بیجار و مهاجرت معکوس به این روستاها اشاره کرد و گفت: ۷۰ روستای مخروبه در استان وجود دارد که می توان با تلاش و تعامل دستگاه های مختلف، برای آباد کردن آن و توسعه این مناطق گام برداشت.

وی از اجرای هشت هزار نفر، روز اردوی جهادی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: سپاه و بسیج در طول ۲ و نیم سال اخیر در شهرستان سروآباد، ۶۱ پروژه عمرانی و قابل توجه اجرا کرده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به دستگیری عوامل کانال اعمک نیز اشاره ای داشت و تاکید کرد: برخلاف ادعاهای برخی رسانه های معاند مبنی بر حمایت سپاه از ان کانال، سپاه هیچ دخالتی در زمان فعالیت این کانال نداشته است، چراکه ما بدون هیچ واهمه ای در صورت مشاهده کم کاری از دستگاه های مسئول و مدیران مربوطه انتقاد می کنیم.

سردار رجبی با بیان اینکه بازجویی و رسیدگی به تخلفات این افراد در مراجع قضایی در حال انجام است، گفت: ما در بحث انتقاد نیازی بخ پنهان کاری نداریم، ضمن اینکه هیچگاه به جای انتقاد وارد حریم و زندگی شخصی مردم یا مسئولان نمی شویم.

۳۱ شهریور سالروز حمله رژیم بعث به ایران است و به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری است.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.