آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز سه‌شنبه در مراسم شب خاطره شهید ماموستا شیخ‌الاسلام در سالن همایش‌های صداوسیمای مرکز کردستان اظهار داشت: ابهت و قدرت آمریکا امروز شکسته  و همه نقشه‌هایی که برای تفرقه جهان اسلام کشیده بود، از هم فرو پاشیده است.

وی با بیان اینکه شهدا هر آنچه که داشتند از جمله جان خود را در راه خدا تقدیم کردند، افزود: آنان هرگز تسلیم و تضعیف نشدند و خداوند هم از آنجا که صابران را دوست دارد، یاریگر آنان بوده و خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه، این حرکتی تاریخی است و تا جایی ادامه می یابد که کفر و استکبار نابود شود، تاکید کرد: پرچمدار این حرکت علما و دانشمندان بوده‌اند که نقطه اوج آن را در نهضت امام حسین (ع) می توان دید.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه علمای دین، باید  مجاری امور و احکام باشند، اضافه کرد: باید قانونگذاری و اجرای قانون در بحث حاکمیت دین، ولی فقیه و نظام اسلامی که  مبنای آن در حاکمیت بر ولایت فقیه استوار است، در اختیار علما باشد.

وی یادآور شد: در طول تاریخ چنین حرکتهایی وجود داشته است و در عصر حاضر قیام امام خمینی (ره) و  انقلابی که بر مبنای ولایت فقیه بنا نهاد، بزرگترین حرکت دینی ضدطاغوت و استکبار به شمار می‌رود.

آیت‌الله حسین شاهرودی افزود:  آنهایی که امام راحل  را شناختند به حرکت انقلاب پیوستند و تا پای جان هم ایستادند و شکنجه شدند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه بزرگانی در این راه جان خود را از دست دادند که جزء مراجع بودن، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب از ان بزرگان کم نیستند و تنها گناه آنان حمایت از امام راحل  و انقلاب اسلامی بود.

وی اضافه کرد: شهدایی نظیر شهید شیخ الاسلام در تاریخ کردستان کم نداریم که شهید محمدی،  شهید فهیم، شهید برهان عالی،  از جمله این شهدا هستند که برخی از آنان هرچه زیر شکنجه قرار گرفتند تا یک کلمه به امام توهین کنند از جان خود گذشتند و این خواسته دشمن را انجام ندادند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به توصیف شهدای بزرگی این استان دربیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت:  شهدایی همچون شهید شیخ الاسلام از تبعات سخنان خود آگاهی داشتند ولی با شجاعت و صراحت آن را بیان می‌کردند.  ویبه ارادت شهید شیخ الاسلام نسبت به ائمه اطهار و سادات اشاره کرد که در کمتر کسی دیده می‌شود و افزود:  از لحاظ علمی هم، این شهید گرانقدر انسانی آگاه به مسائل روز بودکه در این مسیر هرگز نمی ترسید.

وی تاکید کرد: چنین حرکت‌هایی بود که اسلام را به جایی رساند که امروز شاهد پیروزی حق بر باطل هستیم و این حرکت در طول تاریخ ادامه دارد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی جمهوری اسلامی را عامل تسریع در این حکت برشمرد و گفت: وجود ایران اسلامی برای آمریکا گران تمام شده است و اکنون نمی‌تواند در قبال آن اقدامی انجام دهد. نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: انسان‌های آزادیخواه و همه مستضعفین و مسلمین از هر گوشه و کنار دنیا به این آگاهی رسیده‌اند که اسلام راه نجات آنان است.

۹۹۳۷ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.