معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان روز سه شنبه در آیین بدرقه این کاروان ها  در دبستان استقلال سنندج اظهار داشت: امسال برای چهارمین سال پیاپی و در راستای تقویت و توسعه درس تربیت بدنی، کاروان تجهیزات ورزشی به مناطق ۱۶ گانه آموزش و پرورش استان ارسال می‌شود.

افشین خوشگوار افزود: این کاروان ها شامل ۲۶ هزار قلم تجهیزات ورزشی از جمله توپ فوتبال، بسکتبال، شطرنج، راکت تنیس، راکت بدمینتون و دارت است و برای تهیه این کالاها هفت میلیارد ریال هزینه شده که ۳۵ درصد آن از اعتبارات استانی و مابقی از وزارتخانه تامین شده است.

وی یادآور شد: اولویت توزیع این کالاها و تجهیزات ورزشی با مدارس محروم و کم برخوردار است و بیش از یک هزار و ۴۰۰ مدرسه استان با استفاده از این کالاها به تجهیزات ورزشی مجهز می‌شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و اجرای بهینه آن یکی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش در راستای ایجاد نشاط و شادابی در سطح مدارس و میان دانش آموزان است.

افتتاح کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدرسه

در حاشیه بدرقه کاروان تجهیزات ورزشی به مدارس استان، برای نخستین بار طرح کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدرسه در دبستان استقلال سنندج افتتاح شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در آیین افتتاح این طرح نیز اظهار داشت: یکی از طرح هایی که امسال برای نخستین بار در سطح استان اجرا می‌شود، طرح درس تربیت بدنی در سازه مدرسه است که امروز نخستین مورد آن در این دبستان آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: اولویت اجرای این طرح در مدارس دخترانه بدلیل فقر حرکتی این قشر است ودوره اول و دوم ابتدایی را شامل می‌شود و برای محل آن نیز استفاده از فضاهای بلااستفاده با مساحت ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر مربع در اولویت قرار دارد.

خوشگوار اضافه کرد: هر فضا بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون ریال هزینه نیاز دارد، که تمام هزینه ها را آموزش و پرورش استان تامین می کند به شرطی که شهرستان ها و مناطق فضای مورد نظر را معرفی کنند.

وی افزود: هدف تعیین شده در این طرح برای استان کردستان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ تعداد ۱۳ مدرسه است که تا نیمه اول مهر مدارس شهرستان‌های مریوان، قروه، کامیاران و دهگلان نیز تجهیز می‌شوند و با برنامه ریزی های انجام شده بنا داریم در سال اول، اجرای این طرح در استان به ۳۲ مدرسه برسد.

در حال حاضر ۹۳۰ معلم تربیت بدنی در سطح مدارس استان کردستان مشغول فعالیت  هستند و  طبق آمارهای موجود، ۹۳ درصد مدارس شهری و۸۱ درصد مدارس روستایی  با استفاده از معلمان متخصص تربیت بدنی پوشش داده می‌شوند.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.