مهدی خطیب زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اعلام نتایج جشنواره سفیران سلامت که اخیرا اعلام شد، دانش آموزان استان موفق به کسب سه عنوان در رشته های فیلم کوتاه، نقاشی و عکاسی شده اند.

وی افزود: معصومه منفردی مراقب سلامت در بخش فیلم کوتاه موفق به کسب رتبه نخست شد، آیدا آذری هم در بخش نقاشی حائز رتبه دوم شد همچنین مرضیه محمدنیا مراقب سلامت در بخش عکاسی، رتبه سوم این جشنواره کشوری را از آن خود کرد.

خطیب زاده تصریح کرد: در جشنواره استانی سفیران سلامت ۶ هزار و ۵۷۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۹۷ اثر منتخب استانی شناخته شد.

وی با تاکید اینکه که هر استان سهمیه ارسال ۶ اثر منتخب داشته است افزود: آثار ارسالی کل کشور ۱۹۲ اثر در رشته های نقاشی، انشا نویسی، داستان نویسی، عکاسی و فیلم کوتاه با موضوع تغذیه سالم، خود مراقبتی، بهداشت فردی و آلاینده های زیست محیطی به دبیر خانه جشنواره است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان استان پیش از این نیز در جشنواره سال های گذشته صاحب عنوان بودند افزود: پارسال در رشته نقاشی مقام اول و در مقاله نویسی و داستان کوتاه مقام دوم از آن نمایندگان استان شد.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: هدف از این جشنواره تشویق و ترغیب دانش آموزان سفیر سلامت به آموزه های بهداشتی و ارتقای سلامت است.

در خراسان شمالی ۲۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز سفیر سلامت هستند.

۱۶۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.