سید احسن علوی روز یکشنبه در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر در عرصه تولید و اشتغال استان کردستان اظهار داشت: جزیره‌ای عمل کردن و موازی کاری از آفت‌های بزرگ فعالیت در کشور ما بویژه در حوزه تولید است.

وی اضافه کرد: هر کسی براساس سلیقه خود قانون را تفسیر می‌کند و آنقدر در این رابطه سخت گیرانه عمل می‌کنند که باعث ایجاد مانع در بخش‌های تولید و صنعت می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: همه آگاه به مشکلات امروز کشور و به تبع استان کردستان هستیم و بیان آن تنها به منظور بررسی بیشتر موارد و مشکلات است.

علوی با اشاره به اینکه سه عامل بیعت، دعوت اهل کوفه و امر به معروف و نهی از منکر باعث ایجاد نهضت حسینی شد، گفت: وقتی افرادی هم سَری در دولت و مجلس و هم پایی در بخش خصوصی دارند، وضعیت جامعه ما از این بهتر نمی‌شود.

وی تعارض منافع را یکی از مشکلات امروز کشور دانست و یادآور شد: وجود این تعارض منافع اجازه حل مشکلات در بخش‌های مختلف را نمی‌دهد و این آسیب بزرگی است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دنیا بعد از قانون اساسی و قانون کار مهمترین قانون مربوط به مالیات است، افزود: دولتی که درآمد کسب و آن را هزینه می‌کند از آن طریق می‌توان به ماهیت‌اش پی برد.

علوی تاکید کرد: دولتی که غیر توسعه‌گرا و غارتی است از افراد دارای ثروت ثابت مالیات می گیرد و افرادی که دار ای انواع و اقسام دارایی‌ها هستند،  مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی هم در کشور ما ضعف‌هایی دارد، اظهار داشت: مجلسی که ۳۲۱ ماده تجارت را بخواهد در سه چهار روز تصویب کند، داری ضعف است چرا که این کار درستی نیست.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی دولت غیرتوسعه گرا شد با نا برابری، ناموجه ایجاد می شود لذا در چنین وضعیتی فرو دستان فقیرتر و پولدارها نیز پولدارتر می‌شوند.

علوی اضافه کرد: چرا از سپرده بانک‌ها که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ معادل حقوق ۱۱ میلیون کارگر و تقریبا چهار برابر سهم صنعت بوده مالیات گرفته نشد.

وی یادآور شد: در کشور کره جنوبی ۸۰ درصد مالیات مربوط به املاک و مستغلات و ۱۶ درصد مربوط به صنعت است که این مساله در ایران بر عکس است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مالیات در ایران از بخش صنعت اخذ می‌شود، گفت: ۱۶ درصد مالیات در ایران از املاک و ۵.۷ درصد هم از عمده فروشی‌ها گرفته می‌شود.

علوی با بیان اینکه نظام بانکی کشورما هم سو با تولید نیست و همین موجب قفل شدن تولید شده است، اظهار داشت: سیستم اقتصادی در کشور ما حاکم نیست لذا تولید همواره دچار اختلال و مشکل می‌شود و در جامعه‌ای که ۹۰ درصد اقتصاد آن در ید قدرت دولت است دیگر دموکراسی معنایی ندارد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۸۳ هزار پروژه در کشور داریم که هفت هزار آن  ملی و  مابقی استانی است که براساس قیمت سال گذشته ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام آنها نیاز است.

علوی گفت: حداقل ۵۳ هزار پروژه نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کنیم که اجماع و همکاری هم در این راستا وجود ندارد.

اشتغال از پایه‌های اصلی اقتصاد است

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان هم در این همایش اظهار داشت: اگر فرهنگ، تفنگ و کلنگ در هر جامعه‌ای هم جهت و در یک راستا حرکت کنند توسعه اتفاق می‌افتد البته برای انجام هر کاری در جامعه ابتدا باید فرهنگ صحیح اجرای آن ایجاد شود تا توسعه پایدار اتفاق بیافتد.

محمود الله مرادی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد است، اضافه کرد: ناهنجاری‌های زیادی به دلیل مشکل بیکاری بر جامعه ما تحمیل شده است که با ایجاد اشتغال از بین خواهد رفت.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان گفت: در این همایش گلایه‌هایی از تعزیرات و نیروی انتظامی در توقیف محموله تولیدات استان شد ولی ناگفته نماند در مجموعه دولت هم دستگاه‌هایی هستند که برای صدور مجوز تولید جان را به لب تولیدکننده می‌رسانند.

الله‌مرادی با بیان اینکه عده‌ای کار آنها شده پمپاژ نا امیدی در جامعه، یادآور شد: هیچ فردی نباید به دلیل منافع حزبی و جناحی تلاش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرد.

وی یادآور شد:  کسانی که در راستای یاس و ناامیدی مردم تلاش می‌کنند آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.