رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان روز یکشنبه در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر در عرصه تولید و اشتغال این استان اظهار داشت: واحد تولید سیگار در سقز با سرمایه‌گذاری خارجی راه‌اندازی شده و کامیون حامل یک هزار و ۴۰۰ کارتن سیگار این کارخانه که مقصد آن مرز جلفا بوده توسط نیروی انتظامی و تعزیرات میاندوآب متوقف شده است.

محمد دره‌وزمی اضافه کرد: استاندار کردستان و دیگر مسئولان استان همگی بسیج شده‌اند و با مسئولان استان آذربایجان غربی هم مکاتبه و هم تماس تلفنی ضورت گرفته و مجوزها و مدارک لازم مبنی بر تولید داخلی بودن این محصول را به مسئولان ذیربط ارائه داده‌اند ولی هنوز خودرو در توقف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه این کارخانه دارای پروانه بهره‌برداری است، افزود: با این وجود هنوز این کامیون و محموله‌اش رفع توقیف نشده است که این ایجاد مانع در مسیر تولید داخلی و صادرات هر واحد تولیدی بدترین نوع منکر است.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه ۹ روز از توقیف این کامیون حامل سیگار کارخانه سقز می‌گذرد، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همه نهادها و ارگان‌ها و آحاد مردم را به حمایت و رونق تولید فراخواندهاند و همه باید به فرمایشات معظم‌له عمل کنند.

وی مانع تولید هر استانی به بهانه قاچاق کالا را خیانت به جامعه دانست و گفت: چرا باید تولیدکنندگان ما درگیر این مسائل شوند و برای تردد کامیون‌های حامل محصولاتشان در استان‌های دیگر روزهای زیادی معطل موافقت مسئولان شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه هر کسی تعریفی از توسعه اقتصادی دارد، اظهار داشت: اگر مردم در امنیت و آرامش و رفاه باشند یعنی به توسعه دسته یافته‌اند و هر وقت ارزش تولیدات نسبت به سال پایه افزایش داشت نشان از رشد مثبت اقتصادی است و این به معنای ایجاد درآمد و تولید بیشتر است.

وی با بیان اینکه همیشه رشد اقتصادی توسعه را دنبال ندارد، گفت: یکی از ملزومات توسعه رشد اقتصادی است و در توسعه پایدار حقوق شهروندی، محیط زیست، توسعه انسانی و آموزش و فرهنگ مد نظر است.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه حال جامعه ما وقتی خوب است که به توسعه پایدار برسیم، اضافه کرد: لازمه رسیدن هر جامعه ای به رشد اقتصادی سلامت، صداقت شفافیت در دستگاه اجرایی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.

بانک‌ها در خدمت تولید و رونق صنعت نیستند

فرماندار شهرستان سنندج نیز با اشاره به بازدید اخیر مسئولان استان از کارخانه سیگارسازی سقز گفت: قاطعانه می‌توانم بگویم این کارخانه یکی از بهترین‌ کارخانه‌های موجود در کشور است که متاسفانه محموله تولیدی آن ۹ روز است در ایستگاه بازرسی یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی متوقف شده است.

محمدابراهیم زارعی با اشاره به اینکه محصول این کارخانه صادراتی و مقصد آن مرز جلفا است، افزود: چند روز پیش هم دستگاه تاریخ زن کارخانه تولید آدامس بُن کردستان که برای تعمیر به خارج از استان فرستاده شده بود،  توقیف شد که با خواهش و تمنا و مداخله مسئولان استانی مشکل برطرف و ا جازه تردد به خودروی حامل این دستگاه داده شد.

وی اظهار داشت: بانک‌ها در ایران برای جمع‌آوری و نگهداری پول مالکانی که اراضی خود را به فروش رساندند ایجاد شد نه تولید و رونق اقتصادی، حال نیاز است این شرایط تغییر کند چون در شرایط کنونی بانک‌هایی که در راستای رونق تولید تلاش می‌کنند بهترین معروف ها را انجام می‌دهند.

زارعی با اشاره به اینکه عدم پاسخگویی به مردم امر منکر محسوب می‌شود، یادآور شد: تمام شاغلان در بخش دولتی باید آسان کاری کنند و حامی سرمایه‌گذاران باشند نه اینکه کار مردم را به تاخیر انداخته و کارشکنی کنند.

فرماندار سنندج گفت: توسعه فرهنگ خدمت کردن به اقشار مختلف مردم، کار معروف به شمار می‌رود لذا همه ما در جامعه اسلامی خود رسالت داریم در این راستا عمل کنیم.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.