بنیاد برکت در دومین سال فعالیت اشتغالزایی اجتماع محور خود در کردستان برای اجرای یک هزار و ۵۰۰ طرح،  یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره اعطا می کند که در نتیجه آن چهار هزار و ۶۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن اجرا می شود.

معاون توسعه‌ی کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی تا پایان سال جاری باعث ایجاد چهزار و ۲۰۰ شغل اجتماع‌محور در استان کردستان می‌شود.

رضا راضی‌زاده گفت: سال گذشته ۲۳۸ طرح اشتغال‌زایی با ایجاد ۵۲۰ شغل را با اعتباری بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال در مناطق روستایی شهرستان‌های بیجار و سروآباد راه‌اندازی شد و برای سال ۹۸ نیز ایجاد یک هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی در ۱۰ شهرستان این استان هدف‌گذاری شده است.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای ایجاد این تعداد طرح اشتغال‌زایی را یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این طرح‌ها در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ این استان ایجاد میشود.

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اضافه کرد: این طرح ها توسط سه مجری و ۲۰ تسهیل‌گر اقتصادی - اجتماعی بنیاد برکت در قالب طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با عنوان سحاب انجام می‌شود.

راضی‌زاده گفت: این طرح‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای، در رسته‌هایی هم‌چون دام‌پروری، صنایع دستی، پرورش بوقلمون و فرآوری محصولات باغی و کشاورزی راه‌اندازی می شود.

وی از ایجاد ۱۴۰ طرح اشتغال‌زایی دیگر در قالب مدل اقتصادی با عنوان آسمان در کردستان خبر داد و اظهار داشت: با گروه‌سازی و فعال کردن جوامع محلی و تشکیل به ترتیب سه و چهار گروه در شهرستان‌های بیجار و سروآباد و راه‌اندازی هفت  صندوق محلی، ۱۴۰ طرح اشتغال‌زایی دیگر نیز در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد که ایجاد ۴۰۰ شغل دیگر را به دنبال خواهد داشت.  

بنیاد برکت در راستای محرومیت‌زدایی، توسعه، پیشرفت، توانمندسازی اقتصادی و توزیع عادلانه‌ی امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال‌زایی را به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در روستاها و مناطق محروم کشور راه‌اندازی کرده است.

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین در سال ۹۸ بیش از ۱۰ استان را به استان‌های هدف خود در زمینه‌ی اشتغال‌زایی اجتماع‌محور افزوده است و هم‌اینک ۲۸ استان، ۱۷۵ شهرستان و ۶ هزار روستا تحت پوشش طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت کارآفرینی این بنیاد قرار دارند.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.