به گزارش ایرنا، نقی مسکینی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال مراغه افزود: این طرح‌ها در ۴ روستای خرمازرد، آهق، صومعه سفلی و کرمجوان به صورت پایلوت اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح‌ها در قالب طرح سحاب توسط بنیاد برکت و تسهیلات اعطایی این بنیاد در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و نیز بخش خدماتی اجرایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای این منظور، تسهیل‌گران بنیاد برکت اقدام به شناسایی زمینه‌های ایجاد اشتغال و متقاضیان برای اجرای طرح‌های پیشنهادی می‌کنند.
مسکینی گفت: در مدت یک ماه، ۷۲۵ نفر متقاضی در این روستاها برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زا شناسایی شده‌اند که مراحل اهلیت سنجی آنان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه مراغه و آذرشهر برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در آذربایجان‌شرقی به عنوان شهرستان‌های پایلوت توسط بنیاد برکت انتخاب شده‌اند گفت: اجرای این طرح‌ها می‌تواند گام مهمی در اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی منطقه باشد.
مسکینی افزود: در راستای تسهیل و تسریع در اجرای این طرح‌ها، با حضور کارشناسان دستگاه‌های اجرایی، طرح‌های پیشنهادی این بنیاد بررسی و با انجام استعلام‌های لازم، مجوز آغاز و اجرای آنها صادر خواهد شد.
وی اضافه کرد: دهیاران روستاها نیز در کنار دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در اجرای مناسب این طرح‌ها، اهتمام و تلاش مضاعفی خواهند داشت.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.
۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.