به گزارش ایرنا، علی بدرشکوهی روز چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی با محوریت اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی اجتماعی مناطق حاشیه شهری مراغه افزود: این تعداد معادل حدود ۲۴ درصد از کل جمعیت استان بوده که از این میزان ۴۰۰ هزار نفر در حاشیه تبریز زندگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه مراغه دومین شهر از نظر حاشیه‌نشینی در آذربایجان‌شرقی است ادامه داد: حدود ۴۷ هزار نفر از جمعیت ۱۸۰ هزار نفری این شهر، حاشیه‌نشین هستند.
بدرشکوهی اضافه کرد: در راستای ساماندهی و توانمندسازی جمعیت ساکن در این مناطق باید چشم انداز مناسبی با حساسیت و عمق بیشتری با همراهی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و خدمات رسان تدوین و اجرایی شود.
وی گفت: اجرای طرح توانمندسازی محلات حاشیه شهری با هدف ایجاد اشتغال برای ساکنان در معرض آسیب مناطق حاشیه شهری با حمایت دولت اجرا می‌شود.
وی افزود: اجرای این طرح با هم‌افزایی دستگاه‌ها و بدون تصدی‌گری دولت و با بهره‌گیری از نهادهای خیریه و مردم نهاد انجام می‌شود.
بدرشکوهی ادامه داد: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه شهری، ۳۱ برنامه اجتماعی برای اجرا به نهادهای غیردولتی واگذار شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در کلانشهر تبریز، در ۶ محله، چهار دفتر تسهیل‌گر ساماندهی حاشیه شهری با جمعیت هدف بالغ بر ۸۰ هزار نفر راه‌اندازی می‌شود.
فرماندار مراغه نیز در این نشست گفت: شهر مراغه با ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار مساحت و بیش از ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارای ۷ محله حاشیه شهری با ۷۵۰ هکتار مساحت به عنوان بافت ناکارآمد است.
حمید شکری افزود: در این مناطق نسبت جمعیت به مساحت آن بالا بوده و از تراکم جمعیتی بالایی در مقایسه با سایر نقاط شهر برخوردار است.
وی ادامه داد: در مناطق حاشیه شهری، امکانات نسبت به جمعیت آن پایین بوده لیکن به همت شهردرای در این نقاط اقدامات موثری برای توزیع عادلانه امکانات انجام شده است.

وی اضافه کرد: توجه به ساماندهی و توانمدسازی مناطق و محلات حاشیه شهری از اولویت های دستگاه های اجرایی و خدمات‌رسان بوده و در این مسیر حرکت می شود.

نائب رئیس موسسه خیریه خواجه نصیر مراغه نیز به عنوان مجری طرح توانمندسازی محلات زینال آباد و انزاب مراغه گفت: اقدامات موثری در راستای شناسایی ظرفیت ها و ایجاد زمینه برای توانمندسازی ساکنان این مناطق انجام شده است.
سید وحید سید نقوی افزود: هم اکنون ۸۵۷ خانوار با سه هزار و ۳۲۸ نفر جمعیت در محله انزاب و ۳۶۴ خانوار با یک هزار و ۳۶۴ نفر جمعیت در محله زینال آباد شناسایی شده است.
وی اضافه کرد: از آغاز اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی در این محلات، کلاس‌های آموزش مهارت برای ۷۵۷ نفر در این محلات انجام شده و ۱۵۰ نفر نیز برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی به نهادهای متولی امر معرفی شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/۷۴۸۷

 


کار گروه ساماندهی حاشیه شهر مراغه ۱ کار گروه ساماندهی حاشیه شهر مراغه ۱ کار گروه ساماندهی حاشیه شهر مراغه ۱ کار گروه ساماندهی حاشیه شهر مراغه ۱ کار گروه ساماندهی حاشیه شهر مراغه ۱ کار گروه ساماندهی حاشیه شهر مراغه ۱ کار گروه ساماندهی حاشیه شهر مراغه ۱ کار گروه ساماندهی حاشیه شهر مراغه ۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.