وزیر جهاد کشاورزی گفت: با بهره‌برداری از ۱۱ طرح صنایع تبدیلی، تکمیلی، غذایی و کشاورزی با ظرفیت ۳۰ هزار تنی و سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومانی، ظرفیت نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی به چهار میلیون و ۳۰ هزار تن افزایش می‌یابد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمود حجتی در آیین افتتاحیه پروژ‌ه‌های حوزه کشاورزی استان، اظهار کرد: ۱۲۵ پروژه مهم عمرانی و تولیدی در زیربخش‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و گلخانه‌ای و... با اعتبار ۹۳۳ میلیارد تومانی و با اشتغال زایی برای قریب به ۱۰ هزار نفر در استان امروز به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی‌اش آغاز می‌شود.
وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی یکی از استان‌های بهره‌مند از طرح بزرگ آب‌های مرزی است، افزود: این استان به سطح ۱۹ هزار ۸۴۰ هکتار از این طرح(آب‌های مرزی) بهره‌مند بوده و تاکنون عملیات اجرایی ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از این سطوح به بهره برداری رسیده است.
وزیر جهاد کشاورزی در این رابطه گفت: مابقی نیز درصورت اتمام عملیات تامین آب و اجرای خطوط اصلی توسط وزارت نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: با اجرای طرح‌های انجام شده، ۹ هزار و ۸۴۰ هکتار از این سطح بهبود یافته و ۱۰ هزار هکتار به سطح اراضی کشاورزی اضافه می‌شود و موجب افزایش تولید حدود ۱۳۲ هزار تنی و ایجاد اشتغال برای ۱۸ هزار نفر(مستقیم و غیرمستقیم) خواهد شد.
وی افزود: بهره برداری از چهار پروژه احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، افتتاح ۱۱ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی کشور، افتتاح دو واحد گلخانه سبزی و صیفی و ۲ واحد گلخانه و شروع به کار سامانه ضد تگرگ، ۴۳ ابسیاری تحت فشار، ۳۲ پروژه آبخیزداری و... نیز از دیگر پروژه‌هایی است که امروز در استان افتتاح می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.