مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان عصر چهار شنبه در آیین افتتاح ساختمان اداری بانه گفت: هشت و چهار دهم درصد جمعیت استان زیر پوشش این کمیته هستند که به لحاظ خانوار ۱۴ درصد خانوارها کردستان ا تشکیل می دهند.

محمدرسول شیخی‌زاده با اشاره به اینکه در بانه نیز جمعیت تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) با میانگین استانی برابر است افزود: 11 هزار و ۶۰۰ نفر در قالب پنج هزار و ۳۰۰ خانوار این شهرستان از خدمات این کمیته بهره مند هستند.

وی اظهار داشت: در شهرستان بانه ۸۶۰ دانش‌آموز، ۱۳۰ نفر دانشجو، ۳۳۶ یتیم تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که ۳۶۰ نفر حامی کودکان یتیم  و ۳۵۰ خیر نیز حامی کودکان بد سرپرست هستند.

شیخی زاده اظهار داشت: ساختمان اداری کمیته امداد امام خمینی (ره) بانه به مساحت یک هزار ۲۰۰ متر مربع  در ۲ طبقه و یک پارکینگ احداث شده و اعتبارات لازم برای احداث این ساختمان به مبلغ ۲۶ میلیارد ریال از محل فروش املاک مازاد کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین شده است.

آغاز عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب روستای شوی

آغاز عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب روستای شوی

مدیر عامل آب و فاضلاب روستای کردستان نیز در آیین کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب روستای شوی گفت: این طرح در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث می شود.

محمدصدیق محمدزاده افزود: ظرفیت این تصفیه خانه ۲۶۷ متر مکعب در شبانه روز بوده و یک ظرفیت ۳۶۴ متر مکعبی دیگر نیز برای سال ۱۴۱۵ شمسی پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: برای احداث این تصفیه خانه ۵۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی اختصاص یافته که در آن 11 هزار و ۲۵۰ متر لوله گذاری و ۲۴۰ دستگاه منهول بکار گرفته می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه فرآیند تصفیه در این طرح از طریق سیستم اس بی آر انجام می شود گفت: در کردستان سه پروژه تصفیه خانه روستایی تعریف شده است.

به مناسبت افتتاح ساختمان اداری کمیته امداد امام خمینی (ره) بانه به ۶۳ زوج جوان به ارزش ۱۶ میلیارد ریال کمک هزینه خرید جهیزیه اهدا شد.

در این آیین ها آیت الله سید محد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان، محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان شهرستانی و استانی نیز حضور داشتند.

یک هزار ۶ روستا از یک هزار ۶۷۷ آبادی کردستان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹ / 3034 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.