مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۱۸۵ کیلومتر راه در کردستان احداث شده که شامل ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۳۵ کیلومتر راه بین شهری است.

رامین محمودی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها حدود یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اضافه کرد: هم اکنون نیز ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست احداث در این استان وجود دارد که تکمیل آن نیازمند ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: طول بزرگراه‌های استان در سال ۹۵ حدود ۱۸۰ کیلومتر بود که با انجام اقدامات و اجرای پروژه های متعدد این میزان در پایان سال ۹۷ به ۳۰۰ کیلومتر رسید.

محمودی یادآور شد: از ۶ هزار و ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی استان تاکنون ۲ هزار و ۹۶۰ کیلومتر آسفالت شده که با اقدامات انجام شده در ۲ سال گذشته شاخص برخورداری کردستان از راه آسفالته روستایی با حدود چهار درصد رشد به بیش از ۴۹ درصد رسیده است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه احداث طرح کریدور شمال جنوب، محور مریوان - سنندج و چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد (سنندج - دهگلان) از جمله طرح های راه سازی در این استان است، گفت: اجرای طرح کریدور شمال - جنوب در حوزه این استان نیز از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

محمودی تاکید کرد: حدود ۳۲۰ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب کشور در این استان واقع شده که تاکنون ۱۴۰ کیلومتر آن با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار احداث و زیر بار ترافیک رفته و  ۱۳۰ کیلومتر از این طرح در حال احداث بوده و ۵۰ کیلومتر باقی مانده نیز در دست مناقصه و مطالعه است.

وی اظهار داشت: اتمام این طرح هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تخصیص و تزریق آن از سوی دستگاه های اجرایی در حال پیگیری است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد سنندج به طول ۲۱ کیلومتر در مسیر سنندج به همدان و در سه قطعه در حال اجراست که هشت کیلومتر آن آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه روان سازی ترافیک در چهار باند از جمله اهداف این طرح است، اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال بود که تاکنون ۵۰ درصد این مبلغ به پیمانکار پرداخت شده و ۵۰ درصد باقی مانده نیز جزو مطالبات پیمانکار از اداره کل راه و شهرسازی است.

طول شبکه راه های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع و یک ئمیلیو ن و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.