به گزارش ایرنا، جواد رحمتی، دوشنبه شب در جلسه مدیریت ایمنی حمل و نقل استان افزود: 60 درصد تصادف های جاده ای استان در 30 کیلومتری شهرها روی می دهد و اصلاح جاده ها در این فاصله از سوی دستگاه های ذیربط ضروری است.
وی با انتقاد از وضع نابسامان جاده ها در 30 کیلومتری شهرها اظهار داشت: شهرداری ها بیشتر به هسته مرکزی شهرها و اداره کل راه و شهرسازی بیشتر به عمق جاده ها توجه می کند و این امر موجب شده تا شعاع 30 کیلومتری جاده ها از شهرها از وضعیت مناسبی برخوردار نباشد.
معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: شعاع 30 کیلومتری شهرها از لحاظ ساخت و ساز اشباع شده و این امر موجب شده تا تضاد بین ترافیک دورن شهری و برون شهری بروز کند.
رحمتی، با اشاره به اینکه در برخورد با تعرض و تجاوز به حریم راه در 30 کیلومتری شهرها مشکل قانونی وجود ندارد، ادامه داد: مالکان و اصناف مستقر در این محدوده باید بر اجرای رمپ های استاندارد ملزم شوند.
وی اصلاح هندسی رمپ و لوپ های ورودی و خروجی به راه های اصلی و شریانی، کاهش سرعت تا 10 کیلومتر شهرها، تامین روشنایی، نصب تابلو و علائم هشدار دهنده، احیای خط کشی ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را از اولویت های برنامه های اصلاحی در محدوده شعاع 30 کیلومتری جاده ها از شهرها اعلام کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در سال جاری 321 کیلومتر طرح در 21 محور استان در حال اجرا بوده که از این میزان 196 کیلومتر بزرگراه اصلی و فرعی است.
ابوالقاسم سلطانی، افزود: علاوه بر این طرح ها عملیات اجرایی 99 کیلومتر در قالب قطعات مختلف در سطح استان آغاز می شود.
وی اظهار داشت: در بخش راه های روستایی نیز 180 طرح در سال جاری اجرا می شود که 100 کیلومتر مربوط به آسفالت، 20 کیلومتر احداث راه روستایی و احداث 4 پل در راه های روستایی است.
سرهنگ رضا کریمی نژاد، رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: 82 درصد تصادف های جاده ای استان در 10 درصد محورهای ارتباطی استان روی می دهد و محورهای تبریز - اهر، تبریز - آذرشهر و تبریز - زنجان به تریتب بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده است.
آذربایجان شرقی به وسعت حدود 45 هزار کیلومتر مربع، دارای 14 هزار و 196 کیلومتر شبکه راهداری است.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.