دبیر اتحادیه علمی رباتیک کشور روز سه‌شنبه  در مراسم اختتامیه سومین کارگاه ملی رباتیک اظهار داشت: این کارگاه با هدف پرورش نیروهای نخبه و متخصص در حوزه رباتیک و ایجاد فضای همکاری برای نشر هرچه بهتر الگوهای استاندارد رباتیک در سطح کشور توسط اتحادیه علمی دانشجویی رباتیک و مکاترونیک ایران تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

سیدآرمان حسینی با بیان اینکه با وجود کمبود بودجه این کارگاه در سطح بسیار خوب برگزار شد، افزود: این کارگاه رویکرد متفاوتی با ۲ دوره قبلی خود داشت و آن هم اضافه شدن بخش آنلاین بود.

وی با اشاره به ثبت نام حدود ۳۰۰ نفر در ۲ بخش آنلاین و حضوری اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۰ نفر به صورت رقابتی برای حضور در دوره حضوری برگزیده شدند و با شرکت در بخش حضوری، سه روز تحت نظر بهترین اساتید ایران آموزش‌های مورد نیاز را فرا گرفتند و به عنوان سفیران اتحادیه به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.

حسینی برنامه‌های اجرایی در حوزه رباتیک را در ۲ حوزه مسابقه‌ای و نمایشگاهی برشمرد و افزود: در بخش آموزشی برنامه های کمتری برگزار شده و تلاش ما بر این است تا تمامی دانشگاه‌ها، موسسات و تیم‌های دانش‌آموزی از بعد علمی هم تقویت شوند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر در سومین کارگاه ملی رباتیک از ۲۳ دانشگاه کشور حضور دارند، اضافه کرد: چهار انجمن رباتیک در ۵ دانشگاه و موسسه رباتیک استان و سه انجمن رباتیک و مکاترونیک در دانشگاه کردستان فعال است.

حسینی یادآور شد: این کارگاه سه روزه در سه بخش هوش مصنوعی، رباتهای صنعتی و نت ورک ربات‌ها برگزار شد که بخش آخرآن در ایران کمرنگ شده و لذا یکی از محورهای این کارگاه به این بخش اختصاص داشت.

وی به موفقیت انجمن رباتیک دانشگاه کردستان در جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این انجمن جایگاه خوبی را در سطح اتحادیه به خود اختصاص داده است.

لزوم هدایت تحصیلی استعدادها در مسیر درست

رئیس دانشگاه کردستان هم در این کارگاه اظهار داشت: باید با شناسایی استعدادهای جوانان، آنان را مسیر تحصیلی درست هدایت کرد.

رحمت صادقی کارگاههای این چنینی را در شناسایی استعداها بسیار مهم دانست و افزود: تمرین کارگروهی از دیگر ضعف‌های آموزشی است که با این کارگاه‌ها می توان این جنبه آموزش را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه در همین زمینه در بین اساتید هم، شاهد  کارهای مشترک زیادی نیستیم، اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات بین رشته ای که منجر به فناوری و توسعه می شود کم است.

رئیس دانشگاه کردستان تاکید کرد: کار جمعی در قالب کارگاه‌های علمی و عملی به گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی علوم و فناوری روز دنیا کمک می کند که رباتیک از جمله آنهاست.

صادقی یادآور شد: هنوز فرهنگسازی لازم درباره برخی مفاهیم علمی و آموزشی انجام نشده و مردم تنها با مفاهیم سرزبانی آن آشنا شده اند که اگر  تبلیغ شود افراد مستعد از آن استقبال می کنند.

وی گفت: این کارگاه بستری برای معرفی نخبگان علمی و فناوری به جامعه است که موجب می شود تا شرکت کنندگان در کنار دستاوردهای علمی، تجربه‌های جدیدی کسب کنند.

در این کارگاه به شرکت کنندگان گواهی معتبر شرکت در دوره اعطا شد.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.