مدیر کل برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در آیین افتتاح پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین آغاز شده است، افزود: این دانشگاه در اردیبهشت ماه امسال از بین ۱۴ دانشگاه داوطلب برای برگزاری اجلاس انتخاب شد.  
محمدرضا آهنچیان اضافه کرد: اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور سالانه بر مبنای سیاست‌ها و خط مشی‌های تعیین شده از سوی وزارتخانه برگزار شده و بر اشتغالزایی و مهارت افزایی برای دانشجویان توسط دانشگاه‌ها تاکید می‌کند.
آهنچیان ادامه داد: سخنرانی‌های این اجلاس نیز بر اساس سیاست‌های وزارت علوم تعیین شده است تا با تمرکز بر خطاها برای تقویت نقاط قوت و رفع نواقص و کاستی‌ها اقدام کنیم.

اجلاس معاونان آموزشی، نوید دهنده حرکتی منسجم در مسیر بالندگی ایران است

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)  نیز در آیین افتتاح این همایش با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دو شهید بزرگوار با روحیه  انقلابی و خدمت به مردم در تاریخ جاودان شدند.
سید ابوالحسن نایینی افزود: دانشگاه بین المللی امام خمینی مزین به نام بزرگ مرد جهان معاصر و به تعبیر مقام معظم رهبری آبروی نظام است.
وی گفت:این اجلاس نوید دهنده حرکتی منسجم و هدفمند در مسیر بالندگی کشور است و بی شک روحیه بخش جامعه دانشگاهی در تحقق رشد علمی خواهد بود.
نایینی ادامه داد: توسعه رشته‌های کارآفرینی، تقویت مهارت‌ افزایی، اصلاح برنامه‌ها، شیوه ها و محتوای آموزشی و تقویت ارتباط صنایع با دانشگاه‌ها در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای عملیاتی در برنامه‌های راهبردی آنها تدوین می‌شود.
وی گفت: رسالت وزارت علوم در تربیت علمی و اخلاقی دانشجویان و توجه به دو مقوله علم و ایمان در دانشگاه، دغدغه و سرلوحه کار مسئولان و مدیران این دانشگاه است و امیدواریم برگزاری این اجلاس موجب ارتقای هرچه بیشتر نظام کیفی فعالیت‌های دانشگاهی شده و در رفع نیازهای کشور راه گشا باشد.
پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور روز شنبه با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرده و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت.
۷۳۸۸*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.