هیوا رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال نیز همانند سال گذشته بخش زیادی از کمک های مردمی در جشن عاطفه ها به روش‌های نوین و الکترونیکی در استان جمع آوری می‌شود، ضمن اینکه ۴۳ پایگاه نیز برای جمع آوری کمک ها دایر می‌شود.

وی افزود: بر این اساس در هر شهرستان یک پایگاه اصلی برای جمع آوری کمک های مردمی دایر می‌شود خیران و نیکوکاران می توانند با حضور در این مراکز کمک های نقدی و غیر نقدی (کالا) خود را تحویل دهند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: علاوه بر این پایگاه های اصلی، در ۳۳ مرکز نیکوکاری نیز پایگاه جمع آوری کمک های مردمی جشن عاطفه ها دایر می‌شود.

وی اظهار داشت: جشن عاطفه ها امسال در ۲ مرحله برگزار می شود که مرحله اول روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری هفتم و هشتم شهریور در پایگاه های سطح شهرها و همچنین مصلاهای نماز جمعه برگزار خواهد شد.

رحیمی افزود: مرحله دوم این جشن نیز روز یکشنبه دهم مهر در سطح مدارس  تمام شهرستان‌ها با همکاری فرهنگیان و دانش آموزان و باهدف کمک به دانش آموزان نیازمند همان مدارس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نیکوکاران جهت مشارکت در این جشن می‌توانند هم از طریق واریز نقدی به شماره‌ حساب ۰۱۰۱۳۴۶۸۵۶۰۰۶ بانک ملی شعبه آزادی بنام وجوه امانی و شرعی کمیته امداد امام خمینی (ره) و هم بصورت اهدای لوازم التحریر، پوشاک و کمک های غیر نقدی کمک کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان عنوان کرد: افراد خیری که تمایل داشته باشند کمک های خود را الکترونیکی اهدا کنند می توانند از طریق شماره‌گیری کد #۰۸۷*۸۸۷۷* و یا شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷ از طریق گوشی تلفن همراه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه جمع آوری کمک ها به صورت الکترونیکی به صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه های مردم کمک می کند، اضافه کرد: سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه ها جمع آوری شد و پیش بینی می شود امسال این میزان حدود ۱۵ میلیارد ریال باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از هفت هزار دانش آموز نیازمند زیر پوشش و خدمات حمایتی این نهاد در استان قرار دارند، گفت: کمک های جمع آوری شده قبل از شروع سال تحصیلی جدید در بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.

مرحله اول جشن عاطفه ها با شعار « بارنگ مهر رؤیایی را بسازیم » روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری هفتم و هشتم شهریور همزمان با سراسر کشور در میادین و خیابان های اصلی شهرها و مصلاهای برپایی نماز جمعه استان کردستان برگزار می شود.

در حال حاضر ۱۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر از جمعیت استان در قالب ۶۷ هزار و ۶۱۳ خانوار زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام (ره) هستند، بیش از هفت هزار نفر از این تعداد را دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت تشکیل می دهند.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.