پرویز درگی عصر دوشنبه در نشست تخصصی بازاریابی در شرایط بحران با محوریت صنعت کردستان و آغاز به کار شعبه انجمن بازاریابی علمی در این استاناظهار داشت: استقبال فوق العاده مدیران کردستان از آموزش برای بخش خصوصی و نیز مشارکت دادن آنها در اقتصاد استان و جلوگیری از تشریفات زائد و بسنده نکردن به شعار از جمله ویژگی هایی است که این مدیران را غیرطبیعی جلوه می دهد و این جای امیدواری دارد.

وی اضافه کرد: امروز نهمین شعبه انجمن علمی بازاریابی در کردستان راه اندازی شد که تا پایان سال این تعداد به ۱۵ شعبه می رسد.

درگی اولین اتفاق در کردستان را ضرورت کار بر روی برند کردستان دانست و گفت: از ویژگی های سازمان ها و شرکت های موفق تغییر در بینش و ظرفیت فکری مدیران ارشد آن است که این مهم در کردستان اتفاق افتاده است.

رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران نق‌زدن در این حوزه را بی‌معنا دانست و افزود: صریح و بدون تعارف با دستگاه‌های دولتی و نظارتی صحبت کرده و گفته‌ام تا سازمان‌های دولتی با بخش خصوصی همگام نشوند نمی توان بر مشکلات اقتصادی فائق آمد.

وی با تاکید بر این که با مهندسی دشمنی ندارم، یادآور شد: مهارت حلقه گمشده ای در مدیریت‌های ماست و زمانی که مدیرعامل حداکثر ۱۵ درصد در موفقیت یک شرکت نقش آفرینی می کند نباید تمام موفقیت را به مدیر منحصر کرد و از سویی نباید آن را نادیده گرفت.

او اضافه کرد: باید بینش مبتنی بر دید استراتژیک و تبیین افق کسب و کار نهادینه شود تا بتوان سطح بالندگی و حوزه نرم‌افزاری را ارتقا داد.

 وی مهارت ارتباطی را از دیگر نیازهای کسب و کارهای کنونی دانست و افزود: اگر تنها ۱۰ درصد از نق‌زدن‌های خودمان بر سر دولت را صرف مهارت و علم و هنر کنیم، می‌توانیم صرفه بیشتری داشته باشیم.

درگی تاکید کرد: تولید بدون فروش یعنی آشغال چون جنسی که تولید می‌شود تاریخ انقضا دارد و موتور محرکه صنعت ما بازاریابی و فروش است.

رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران گفت: برای دیده شدن باید درختی متفاوت در جنگل باشیم تا به چشم بیایم و وجوه تمایز خود را و دلیل انتخاب خود از سوی مردم را برجسته ببینیم.

درگی، بیماری خودشیفتگی مدیران ارشد در شرکت های تولیدی را موجب بی توجهی به مردم دانست و افزود: فراوانی تولید و عرضه داریم و آنچه که شرکت ها را بعد از دوران گذر نجات می‌دهد کار کردن روی بازار فروش است

وی چهار ابزار اداره سازمان ها را سخت افزاری، نرم افزاری، مغز افزاری و دل افزاری برشمرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری روی شادی بهره ور ۱۲ درصد در افزایش فروش نقش دارد لذا بعد دل افزاری نباید مورد غفلت واقع شود.

درگی تاکید کرد: مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور از راه ثروت آفرینی حل می‌شود و باید نگاه ما به پول و ثروت تغییر یابد البته ۴۰ سال به کارآفرین ها زالو گفتیم و امروز آنها رزمنده اقتصادی شده اند.

رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران اظهار داشت: ۹۰ درصد استارتاپ های ایران شکست خورده است چرا که در زمان راه‌اندازی این استارتاپ ها تیم های فنی از دانشجویان و تیم‌های بازاریابی و فروش استفاده نمی کنند.

او از مدیران اجرایی خواست تا بخش خصوصی را به عنوان مدیر توسعه یافتگی تلقی کنند و افزود: اشتغال و توسعه یافتگی تنها و تنها با مشارکت بخش خصوصی انجام پذیر است.

درگی به کارکنان سازمان های خصوصی و دولتی هم توصیه کرد که عالم عامل و عاشق باشند و از آموزش گریزان نشوند.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.