آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان سفر یک روزه‌اش به استان کردستان در نشست خبری اظهار داشت:‌ باید به سرمایه‌های جوان توجه شود و ما در دادگستری هم اکثرا از نیروهای جوان بهره گرفته‌ایم و در انتصابات هم تلاش شده به نیروی جوان بها داده شود چون هر جایی که به جوانان میدان دادیم، ضرر نکردیم.

وی افزود:‌ در شورای عالی قوه قضاییه مشکلات دادگستری‌ها و سازمان‌های وابسته در استان کردستان مطرح و در نهایت مقرر شد نسبت به مشکل نیروی انسانی اعم از قاضی و کارمند اقدام سریع انجام شده تا کاستی‌های دادگستری برطرف شود.

آیت الله رئیسی اضافه کرد:‌ در زمینه مشکلات مالی مقرر شد هم از امکانات و ظرفیت‌های قوه قضاییه بهره گرفته شود و هم ۶۰۰ میلیارد ریال برای انجام کارهای فوری و با اولویت در استان کردستان اختصاص داده شد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه این کمک‌ها در دادگستری‌ها و بویژه در زندان‌ها و سازمان پزشکی قانونی که مشکلات بیشتری داشتند مورد استفاده قرار می‌گیرد، یادآور شد: باید مشکلات موجود در دستگاه قضا در کردستان را هرچه سریعتر و با اقدامی جهادی رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سفر به کردستان دیدار با خانواده شهدا و مردم استان بود، گفت: خانواده شهدا سرمایه عظیمی هستند و هر کدام پرچمی برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند بنابراین مسئولان باید به آنها و نگاه آنها توجه ویژه کنند.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: نکته بسیار مهم در کردستان، سلامت اداری در سازمان‌های اداری این استان است لذا توسعه یافتگی این استان در گرو سلامت اداری، امنیت اقتصادی و رونق تولید است.

وی با بیان اینکه تضمین سلامت ادارات و سازمان‌ها در کردستان تاکید اصلی سخنان من در شورای اداری استان بود، تاکید کرد:‌ برخورد جدی با هرگونه مفسده‌ و تخلفی می‌تواند سلامت اداری را تضمین کند.

رئیس دستگاه ثضایی با اشاره به اینکه در نشست با کارکنان و قضات دستگاه قضایی کردستان دیدگاه‌های آنها را شنیده و با نقطه نظرات قضات و کارکنان آشنا شدیم، اظهار داشت:‌ مهمترین توصیه من در این نشست به دوستان مهربانی با مردم، برخورد مقتدرانه در مقابل هرگونه جرم و فساد و عمل کردن با تدبیر بود.

وی اضافه کرد:‌ روحیه مردم کردستان در نسل سوم و چهارم برای دفاع از انقلاب، ارزش‌ها و بودن در سنگر ولایتمداری همچون همان روحیه نسل اول انقلاب و زمانی است که در مقابل اشرار و ضدانقلاب مردانه ایستادند و این روحیه امید و نشاط علیرغم دمیدن ضد انقلاب در یاس، در مردم دیده می شود و مردم کردستان تحت تاثیر القائات و شبهات ضد انقلاب قرار نگرفته و همچنان آینده را روشن می‌بینند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه مردم کردستان بر این باورند که با اتکال به خدا، اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خود می‌توانند موفق باشند،  گفت:‌ داشته‌های مادی کردستان شامل ذخایر طبیعی و نیروی انسانی جوان و کارآمد است که سرمایه‌های استان محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: ‌نتایج این سفر در اولین جلسه شورای عالی قوه قضاییه در تهران با حضور استاندار کردستان و رئیس کل دادگستری استان مطرح و گزارش‌ هیات‌های اعزامی به شهرستان‌ها نیز بررسی می‌شود و موضوع کردستان تا وقتی که مشکلات عملا رفع نشود از دستور کار خارج نخواهد شد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه یکی دیگر از بخش‌هایی که مورد بازدید قرار گرفت زندان سنندج بود که با تعداد قابل توجه‌ای از زندانیان هم گفت و گو کردم،  خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده زندانیان شد و افزود:‌ شرایط و وضعیت زندان طبقه بندی مناسبی داشت اما معتقدیم وضعیت آن باید بهتر از شرایط فعلی باشد.

رئیس قوه قضاییه روز پنجشنبه وارد کردستان شد، دیدار با اقشار مختلف مردم، دانشجویان، علما، روحانیون، خانواده شهدا و ایثارگران، نشست با قضات و شرکت در شورای اداری و مصاحبه با صدا و سیمای مرکز کردستان از جمله برنامه‌های این سفر است، حجت الاسلام اژه ای معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، آوایی وزیر دادگستری، سراج رئیس سازمان بازرسی کشور، خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه، مظفری رئیس شوراهای حل اختلاف کشور و موحدی دادستان انتظامی قضات، رئیس قوه قضائیه را در سفر به کردستان همراهی می کنند.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.