دکتر انور اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارتن خواب ها و نوزادان رها شده در خیابان ها و محلات از جمله این افراد مجهول الهویه هستند که پس از شناسایی توسط بهزیستی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و تاکنون ۷۱۲ میلیون ریال برای آنها در امور مختلف درمانی هزینه شده است.

وی افزود: این افراد بدلیل اینکه فاقد کد ملی هستند، کد بیمه نیز به آنان تعلق نمی‌گیرد و اگر نیاز به بستری داشته باشند یا از حضورشان در بیمارستان جلوگیری می‌شود و یا هزینه های زیاد مانع از بهره مندی آنان از خدمات مناسب درمانی می شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: پس از شناسایی و معرفی این افراد از سوی بهزیستی، دفترچه بیمه سلامت برایشان صادر خواهد شد تا از خدمات بستری این نهاد در مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه خدمات بیمه برای این افراد شامل خدمات سرپایی نمی شود، اضافه کرد: این اقدام در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت ایران با سازمان بهزیستی کشور انجام می‌شود و امید است خدمات سرپایی نیز در اینده به این افراد از طریق بیمه سلامت تعلق گیرد.

اسماعیلی اضافه کرد: همچنین در سال جاری ۱۹ نفر از زندانیانی که فاقد دفترچه بیمه بودند شناسایی و از سوی بیمه سلامت استان برایشان دفترچه صادر شد ضمن اینکه برای این افراد نیز ۱۹۵ میلیون ریال هزینه شده است.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد مربوط به صندوق بیمه روستایی است.  
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.