مدیر کل آموزش وپرورش کردستان از شرکت 25 هزار و 157 نفر در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی تا بیستم مرداد ماه 98 خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی با اعلام این خبر گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان برای بیست و پنجمین سال متوالی در استان با هدف تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان،کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی (غربالگری)و تخصصی از سوم تیرماه جاری در حال اجراست.

وی گفت: از این تعداد 11 هزار و 84 نوآموز پیش دبستانی هستند که یک هزار و 659 نفر ارجاع هوش، 248 نفر ارجاع شنوایی، 510 نفر ارجاع بینایی و 15 نفر ارجاع جسمی حرکتی بوده که به مرحله تخصصی معرفی شدند.

قربانی افزود: همچنین از 14 هزار و 73 نوآموز بدو ورود به دبستان که به پایگاه های سنجش مراجعه کردند، 2 هزار و 361 نفر ارجاع هوش، 365 نفر ارجاع شنوایی،643 نفر ارجاع بینایی،29  نفر ارجاع جسمی حرکتی و 17 نفر ارجاع اُتیسم بوده و به مرحله تخصصی معرفی شدند.

مدیر کل آموزش وپرورش کردستان با اشاره به الزامی بودن تشخیص سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، تأکید کرد: مجریان برنامه سنجش در جهت شناسایی مشکلات نوآموزان تمام تلاش‌های خود را به کار ببرند تا نوآموزان متناسب با سطح سلامت و آمادگی تحصیلی شان در جایگاه واقعی خود در نظام آموزشی جایدهی شوند.

وی با بیان اینکه غربالگری دانش آموزان با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی و ذهنی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است، خاطرنشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است که هرساله توسط اداره آموزش و پرورش استثنایی با مشارکت و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش در استان اجرا می شود.

وی افزود: در برنامه سنجش سال گذشته  26 هزار و 514 نفر شرکت کردند که از این تعداد 16 هزار و 464 نوآموز بدو ورود به دبستان و 10 هزار و 50 نوآموز پیش دبستانی بودند که در 14 پایگاه ثابت و سیار سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی و با تحت پوشش قرار دادن صدرصدی جامعه هدف در نظام آموزشی جایدهی صحیح شدند.

قربانی در ادامه گفت: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی 99-98 بیش از یک هزار و 400 دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان به تحصیل بپردازند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.