مدیرکل دامپزشکی کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در صورت کشتار دام در فضای غیر از کشتارگاه وجود دارد به همین دلیل بهتر است ذبح دام در اماکن مجاز انجام شود.

مجتبی ورمقانی افزود: جگر دام سبک و سنگین می‌تواند کانون بسیاری از بیماری‌ها باشد بنابراین به همشهریان توصیه می شود از خوردن جگر در صورت امکان خودداری کنند و گوشت ذبح را هم ۴۸ ساعت در دمای ۴ درجه سانتیگراد نگه داشته و سپس مصرف کنند.

وی با بیان اینکه ۳۹ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح شرعی و بهداشتی دام در روز عید قربان در استان نظارت می‌کنند، اضافه کرد: ۳۹ اکیپ سیار، ۲۷ اکیپ ثابت و نیروی مرتبط با دامپزشکی بر ذبح دام های قربانی در روز عید قربان نظارت می‌کنند.

ورمقانی یادآور شد: در این طرح ۹ ناظر ذبح شرعی در ۶ کشتارگاه حضور دارند و همچنین ۳۴ دکتر دامپزشک، ۴۷ بازرس بهداشتی گوشت از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳ عصر در اجرای این طرح فعالیت دارند.

وی گفت: به منظور حفظ سلامت مردم، ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری های خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت برنامه ریزی و مکاتبات لازم انجام شده تا نظارت بر ذبح دام‌های نذری به بهترین شکل انجام شود.

۷۳۴۹/۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.