به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه، فرماندار ویژه سقز و مدیرکل کارو رفاه اجتماعی استان کردستان از مرکز جهاددانشگاهی سقز بازدید کردند.

به گزارش ایسنا،منطقه کردستان، عباس غفاری، رئیس جهاد دانشگاهی سقز در این دیدار با اشاره به پیشنه تاسیس و فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی در کشور و شهرستان سقز، بر لزوم حمایت هرچه بیشتر مسئولان از این نهاد تاکید کرد.

وی اضافه کرد: که در سال‌های اولیه فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه های سازندگی بوده که در حال حاضر، جهاد دانشگاهی در چهار حوزه پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال، فعالیت های خود را پی می‌گیرد.

غفاری گفت: بر مبنای اساس نامه جدید، جهاد دانشگاهی، نهادی عمومی و غیردولتی است که زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی اداره می شود و دارای شخصیتی مستقل است که با هدف گسترش تحقیقات و شکوفایی روحیه تتبع استعدادها، توسعه امور فرهنگی، گسترش طرح های کاربردی و نیمه صنعتی و نیز با وظایفی که در ماده سوم اساس نامه بر عهده آن گذاشته شده تشکیل شده است و فعالیت می کند.

وی با اشاره به سال تاسیس این نهاد در شهرستان سقز گفت: جهاددانشگاهی مرکز سقز از تیرماه سال 87 افتتاح و شروع به فعالیت کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی سقز گفت: جهاد دانشگاهی در عرصه پژوهشی با برخورداری از نیروی انسانی متخصص و توانمند، پتانسیل‌های بسیار زیادی در ابعاد مختلف بوجود آورده است.

وی همچنین به حوزه فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: وجود سازمان‌های توانمندی مانند سازمان دانشجویان، سازمان فعالیت‌های قرآنی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و مراکزی نظیر افکارسنجی، مرکز فرهنگی- گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی، از دیگر ظرفیت‌های جهاددانشگاهی است.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.