به گزارش ایرنا، شکراله شیرخانی روز یکشنبه در نشست پایش و ارزیابی خدمات رفاه اجتماعی منطقه ای با حضور مدیران اجتماعی امور حمایتی، آسیب ها و امور بیمه ای استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان اظهار داشت: در جامعه ما عنصری به نام فرهنگ تغییر نگرش نیازمند بازنگری است چرا که همه مشکلات جامعه در مسائل فرهنگی نهفته است.
وی افزود: برای برقراری نظام رفاهی و تغییر نگرش ها و بدنبال آن حمایت از اقشار آسیب پذیر باید آموزش و اطلاع رسانی را در همه زمینه ها افزایش دهیم، حلقه گمشده‌ای که به سختی می‌توان آن را یافت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: آسیب ها زمانی تاثیرگذار هستند که جامعه به لحاظ نگرشی پخته نیست و هیچ تلاشی از سوی آموزش و پرورش برای تغییر این دیدگاه نشده است.
شیرخانی تصریح کرد: کشور ایران در حال گذار است و این دوره بسیاری از آسیب های اجتماعی را به همراه خود می آورد که باید رفتارهای مدیریتی تغییر و برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه تغییر نگرش فرهنگی کارگشای مشکلات اقتصادی هستند، گفت: عنصری به نام فرهنگ کار در جامعه نیازمند بازنگری است، جامعه کارگری یک جامعه آموزش پذیر هستند و تنها بالا بردن مهارت برای تغییر دیدگاه کافی نیست.
شیرخانی به جمعیت بیکار غیرماهر نیز اشاره کرد و افزود: در این میان مشکل افراد تحصیل کرده و بیکار نیز مطرح است که بدلیل فقدان سیستم برنامه ریزی نیروی انسانی نتوانسته اند شغلی برای خود بیابند و تعاونی ها بویژه تعاونی های خدماتی می توانند تا حد زیادی این مشکل را حل کنند.
وی یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی ماموریت های خطیری برای تحقق عدالت اجتماعی در استان دارند و هر آنچه که در جامعه با آن درگیر هستیم به نوعی در ترکیب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: این مشکلات سبب سلب مسئولیت از ما نمی شود و باید با نگاه ژرف تری مشکلات را شناسایی و برای آنان چاره اندیشی کرد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.