مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل از پوشش 52 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل خبر داد.
رضا عبداللهی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل با اشاره به اینکه اردبیل پیشرو در پوشش بیمه اجتماعی روستائیان است، اظهار کرد: دولت با پرداخت دو برابر حق بیمه روستائیان اقدامی مبارک را در این راستا آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه اعطای حکم بازنشستگی بیمه اجتماعی روستائیان به در اردبیل به یک هزار نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: بیمه اجتماعی یک فرصت طلایی برای روستائیان است که ما توسعه این بیمه را یک ضرورت اساسی تلقی می‌کنیم.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل از انتخاب 12 بخش استان به عنوان پایلوت صندوق خبر داد و گفت: توسعه بیمه اجتماعی در مناطق محروم در راستای گسترش عدالت اجتماعی است به طوری که بانوان نیز می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان شوند.

عبداللهی اعطای حکم بازنشستگی در 40 روستای استان اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: در حال حاضر 52  هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارند و استان اردبیل با پوشش 51 درصد جامعه هدف در روستاها و مناطق عشایری از استانهای پیشرو در گسترش چتر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر می‌باشد.
وی با بیان اینکه استان اردبیل با ضریب نفوذ 51 درصد بیمه اجتماعی در جامعه هدف 18 درصد از متوسط کشوری بیشتر است؛ تصریح کرد: با وجود اینکه استان اردبیل 18 درصد از متوسط کشوری بالاست ولی کافی نیست و تلاش بر این است با اجرای برنامه‌های تدوین شده برای سال آینده و مشارکت مردم شاهد تحت پوشش قرار گرفتن همه جامعه هدف باشیم.
 
رشد بیمه‌پردازی در استان اردبیل

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل با اشاره به وضعیت صندوق استان اردبیل در مقایسه با سایر استان‌ها گفت: در سال 96 هر چند تعداد بیمه‌پردازان در متوسط کل کشور نسبت به سال قبل از آن کاهش را نشان می‌دهد اما استان اردبیل با یک هزار و 20 نفر افزایش به همراه چهار استان دیگر، بیمه‌پردازی مثبت نسبت به سال 1395 داشته است.
عبداللهی با اشاره به اینکه استان اردبیل در پوشش بیمه اجتماعی در سال‌های اخیر رشد جهشی داشته است، گفت: استان اردبیل در سال‌های اخیر رتبه‌های ششم، هفتم و هشتم کشوری را در توسعه بیمه اجتماعی در جامعه هدف تجربه کرده است و برنامه راهبردی صندوق اردبیل در سالجاری ارتقای این رتبه در سطح کشور می‌باشد.
وی به رتبه دوم صندوق استان اردبیل در کشور اشاره کرد و افزود: با استناد به گزارش ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان اردبیل در ارزیابی صورت گرفته در سال 1395 توانسته است به دلیل عملکرد در شاخص‌های مختلف، رتبه دوم کشوری را در بین استان‌های کشور کسب کند.
عبداللهی فعالیت‌های صندوق بیمه اجتماعی روستائیان استان اردبیل در سال‌های اخیر را یادآور شد و بیان کرد: در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های صندوق و اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید در بخش رفاه اجتماعی، تلاش مجموعه در سطح کشور و استان بر این است تا با ارتقای کیفیت خدمات به جامعه هدف و افزایش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی  در استان گام‌های موثری در راستای توسعه استان و افزایش رفاه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان بردارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.