مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه در شهرستان‌های مرزی و به خصوص روستاها اولویت اصلی صندوق در سال جاری است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رضا عبداللهی در نشست با فرماندار نمین توسعه بیمه اجتماعی در روستاهای مرزی شهرستان را یادآورد شد و اظهار کرد: در راستای شتاب دادن به اجرای برنامه‌های مشترک صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ما جلسات مشترکی را با فرمانداران شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم تا نسبت به رفع موانع و مشکلات این صندوق در شهرستان‌ها اقدام شود.
وی با بیان اینکه افزایش ضریب نفوذ بیمه در شهرستان‌های مرزی به ویژه روستاها اولویت اصلی صندوق در سال جاری است، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی صندوق در سال جاری ده گردشی و برپایی میز خدمت در 365 روستای استان با هدف تسهیل خدمات‌رسانی و توسعه بیمه اجتماعی است.
عبداللهی با بیان اینکه ده گردشی و برپایی میز خدمت در روستاهای مرزی شهرستان نمین در چند روز آینده آغاز خواهد شد، افزود: تحت پوشش قرار دادن سرپرست خانوارهایی که هنوز بیمه نشده‌اند اولویت اصلی صندوق است و هدف ما از حضور در روستاها ضمن تسهیل در خدمات‌رسانی، اطلاع‌رسانی و ارتباط چهره به چهره با مردم و دعوت  از افراد فاقد بیمه برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان است.
وی با بیان اینکه شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت از جمله شهر نمین نیز جامعه هدف صندوق محسوب می‌شود؛ گفت: افرادی که در شهر نمین هنور بیمه نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به دفتر کارگزاری مستقر در شهر نمین به عضویت صندق درآیند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل تصریح کرد:  با هدف تعمیم و گسترش بیمه اجتماعی در جامعه هدف و در راستای حمایت از رونق تولید برنامه اصلی ما در سالجاری تحت پوشش قرار دادن «هر خانواده حداقل یک نفر بیمه شده» است.
عبداللهی افزود: به منظور ایجاد چتر حمایتی برای افراد و خانواده‌های فاقد پوشش بیمه‌ای در استان، ده گردشی و ارتباط چهره به چهره با اهالی روستاها و مناطق عشایری از برنامه‌های اصلی صندوق است و در این خصوص در 365 روستای استان میز خدمت برپا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دو برابر حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند، ادامه داد: حداقل حق بیمه در سالجاری 270 هزار تومان و حداکثر 660 هزار تومان در سال می‌باشد و کسانی که توانایی پرداخت حق بیمه را به صورت یکجا ندارند شرایطی  فراهم شده است تا حق بیمه خود را به صورت اقساطی پرداخت نمایند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان را بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در استان اردبیل 2هزار و 600 نفر مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان دریافت می‌کنند.
عبداللهی با بیان اینکه در حال حاضر 52 هزار و 300 نفر در استان تحت پوشش صندوق قرار دارند، اضافه کرد: استان اردبیل در حال حاضر 51 درصد جامعه هدف را در مناطق عشایری و روستایی تحت پوشش قرار داده است که کافی نیست و با عملیاتی کردن برنامه‌های تدوین شده برای سال 98 و تلاش مضاعف مجموعه صندوق، حمایت مسئولان استان و مشارکت مردم شاهد تحت پوشش قرار گرفتن حداقل 65 درصد جامعه هدف تا انتهای سال جاری خواهیم بود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل با دعوت از افراد فاقد بیمه در جامعه هدف گفت: از همه افراد فاقد بیمه در روستاها، مناطق عشایری، شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان ساکن و غیرساکن در استان دعوت می‌شود با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق، دهیاری‌‌ها، مراکز جهاد کشاورزی، ادارات امور عشایر و دفتر استان نسبت به عضویت خود در صندوق اقدام کنند تا از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بهره‌مند شوند.
فرماندار نمین نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های صندوق در شهرستان نمین ادامه داد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به بیمه اجتماعی روستائیان دارد و بیمه اجتماعی روستائیان می‌تواند نقش اساسی در توسعه روستاها و افزایش رفاه اجتماعی روستائیان داشته باشد و فرمانداری نمین نیز همچون سال گذشته برای اجرای برنامه‌های صندوق در شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
عاطف ناصری افزود: برای شتاب دادن به اجرای برنامه‌های مشترک صندوق و  فرمانداری در اولین فرصت همایش دهیاران شهرستان نمین برگزار خواهد شد.
گفتنی است؛ در حال حاضر در شهرستان مرزی نمین 3 هزار و 182 نفر تحت پوشش صندوق قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.