آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در آستانه روز خبرنگار و به مناسبت ۸۵ سالگی ایرنا از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان بازدید کرد و در جمع خبرنگاران  این رسانه اظهار داشت: تجربه ۸۵ سال فعالیت در عرصه خبر و اطلاع رسانی، نشانه بلوغ کامل این خبرگزاری است.

وی با تبریک روز خبرنگار و بزرگداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی افزود: رسالت خبرنگاران به ویژه خبرگزاری ایرنا، این است که در حالت جنگی که امروز کشورمان در جبهه فرهنگی و رسانه ای با دشمن دارد، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان به وابستگی برخی خبرگزاری‌ها به اشخاص و نهادها اشاره کرد و یادآور شد: خبرگزاری ایرنا متعلق به همه نظام است و باید استقلال خود را داشته باشد و خدمات نظام اسلامی  را به اطلاع مردم برساند.

آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: اعتمادی که به این رسانه در بین مردم و مسئولان وجود دارد باید فزونی یابد و اخبار آن در بین همه اقشار مردم و مسئولین فراگیر شود.

وی فراگیری این خبرگزاری را از نقاط قوت آن دانست و گفت: ایرنا، نقش آرامش بخشی و جهت دهی صحیح به جامعه داشته و در شرایط کنونی این بخش از عملکرد ایرنا بهتر به نظر می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، ایرنا را رسانه نظام و در خط مقدم جبهه فرهنگی انقلاب معرفی کرد و افزود: نوع جهت‌گیری و مواضعی که این رسانه در برابر دشمنان دارد قابل تقدیر است چرا که برای ساماندهی همه نیروهای انقلاب در جبهه نظام اسلامی تلاش می کند و این وظیفه سنگینی است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی تنظیمات مسائل جامعه را به دست خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها دانست و یادآور شد: ایرنا با سابقه و اتصالی که به نظام اسلامی دارد با بهره گیری از تجربه خود که متمایز از دیگر خبرگزاری‌هاست، می تواند در شرایط کنونی موج‌های مخرب را به سمت آبادانی و پیشرفت هدایت کند.

وی اظهار داشت: گاهی به جایی می رسیم که خود قانونگذار می خواهد قانون را دور بزند و اینجاست که حساسیت رسانه ای می تواند جامعه را بر مدار قانون‌مداری نگه دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان بخشی از کارکرد رسانه را بی اثر کردن تبلیغات سوء دشمنان برشمرد و گفت: رسانه با ظرفیت خبری خود می تواند زمینه تغییرات جامعه را مثبت کرده و سبک زندگی مردم را ایرانی - اسلامی کند.

وی نیروهای ایرنا را جوان، مومن و انقلابی توصیف کرد و افزود: این نیروهای ارزشمند می توانند آرامش را بر جامعه حاکم کرده و بدون اتکا به جایگاه فعلی خود با تمام توان برای رسیدن به اوج تلاش کند.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه خبرنگاران باید تلاش کنند تا فرهنگ بد در جامعه نهادینه نشود، به خبرنگاران ایرنا توصیه کرد با تلاش بیشتر، احساس توسعه و آرامش را مانند احساس امنیت در استان کردستان برای مردم مشهود و ملموس کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن بازدید از اتاق خبر ایرنا در جریان نحوه تولید تا انتشار خبر در این رسانه قرار گرفت و از اهتمام خبرنگاران ایرنا مرکز سنندج در انعکاس اخبار استان تقدیر کرد.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.