ماموستا عبدالرحمان رحمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته سروآباد اظهار داشت: خداوند متعال برای هدایت انسان به سوی راه راست و گمراه نشدن در ظلمت و تاریکی قرآن کریم را بر پیامبرش نازل کرده و راه و روش سعادت دنیوی و اخروی را در این کتاب مقدس بیان کرده است.

وی افزود: خداوند در این کتاب مسلمانان را به تقوای الهی و وحدت و یکدلی سفارش می‌کند و می‌فرماید مسلمانان به ریسمان الهی که همانا این کتاب الهی و دستورات دینی آن است، چنگ بزنند تا دچار تفرقه و اختلاف نشوند.

امام جمعه موقت سروآباد یادآور شد: قرآن کریم راه هدایت، پیشرفت، توسعه، وحدت و برادری و چگونه زیستن و مردن و مهمتر از آن سعادت و خوشبختی انسان را بیان کرده است.

وی اضافه کرد: اگر مسلمانان سراسر جهان به دستورات قرآن کریم عمل کنند و در زندگی خویش به کار بگیرند هیچ وقت دچار اختلاف، تفرقه و احساس پوچی در زندگی نخواهند شد.

ماموستا رحمانی در ادامه با اشاره به حج حاجیان گفت:‌ فریضه مهم حج مهمترین رویداد جهان اسلام است که مسلمانان سراسر جهان گرد هم می آیند و آداب و رسوم حج را به جای می آورند و وحدت و یکدلی را به نمایش می گذارند.

امام جمعه هورامان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهر به مناسک حج اشاره کرد و افزود: حج فریضه مهم الهی است که خداوند متعال بر مسلمانانی که توان وشرایط آن را دارند، واجب کرده است.

ماموستا مردوخی افزود: ادای فریضه حج در هر سال که با حضور مسلمانان سراسر جهان برگزار می شود، باعث تقویت روحیه برداری و یکدلی مسلمانان می شود و این همان چیزی است که دشمنان اسلام و مسلمانان از آن وحشت و هراس دارند.

آداب و رسوم قربانی کردن، فضیلت و ثواب حج و ایام ذی الحجه تا عید قربان از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه هورامان به آن اشاره کرد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

۷۳۵۴ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.