ماموستا سید عبدالرحمان رحمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته سروآباد اظهار داشت: فریضه حج یکی از مظاهر عظیم وحدت و انسجام در بین امت اسلامی است، به همین جهت اساس تعالیم اسلامی به گونه ای است که انسجام بین مسلمانان صرف نظر از تنوع قومی و نژادی در اولویت قرار دارد.

وی افزود: اتحاد و همدلی بین مسلمانان همواره تهدیدی بزرگ برای دشمنان اسلام بوده است، به همین دلیل از صدر اسلام تاکنون دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف و کمرنگ کردن ارزش های دینی بین مسلمانان است.

امام جمعه موقت سروآباد یادآور شد: فریضه حج به عنوان یکی از واجباتی که نقش بسزایی در تحقق وحدت اسلامی دارد، موجب می شود که همه مسلمانان از نقاط مختلف دنیا با رنگ های و زبان های گوناگون در زمان و مکان مشخصی برای طواف خانه خدا گرد هم آمده و از تفرقه و جدایی دوری کنند و این همان چیزی است که دشمنان از آن هراس دارند.

وی تاکید کرد: اگر تا به امروز دشمنان نتوانسته اند به مسلمانان ضربه بزنند و آئین های دینی اسلامی را کمرنگ کنند، به دلیل اتحاد و یکدلی بین مسلمانان است بنابراین حفظ وحدت و هوشیاری نیاز امروز جهان اسلام برای مقابله با ترفندهای دشمنان است.

میز خدمت مسئولان شهرستانی امروز با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیران آب و فاضلاب روستایی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بهزیستی و نیروی انتظامی در مسجد روستای حسین آباد بخش مرکزی به منظور رسیدگی و جوابگویی به مشکلات و درخواست های مردم دایر شد.

شهرستان سروآباد با ۷۳ روستا، ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیت ۵۰ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

۷۳۵۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.